peternicklas skrev:
Kommer snart en uppdatering till appen.
Kom en uppdatering för två dagar sedan. Denna gav dock ingen ny funktionalitet mer än bättre stöd för Lollipop. Men det är kanske ytterligare en på gång?

Vad de gäller 1.21 för 796E så fungerar inte den smärtfritt för mig iaf. Sedan uppdateringen har jag hittat den en gång död i stationen och en gång död mitt på gräsmattan.Har också samma problem som andra med krockar mot stationen när den skall köra till zon.

Inga hoprullade kablar som kan störa.

Man kan ju hoppas på att de fortfarande arbetar på att förbättra FW.
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Vågar man köpa en 791 när grannen har en hq308?
 
peternicklas
power650 skrev:
Vågar man köpa en 791 när grannen har en hq308?
Vilket avstånd blir det mellan slingorna. Det bör inte vara några problem.
 
Blir ca 1m. Har funkat bra med min kinaklippare tidigare men den är borta sedan en vecka tillbaks så jag måste skaffa en ny klippare.
 
peternicklas
power650 skrev:
Blir ca 1m. Har funkat bra med min kinaklippare tidigare men den är borta sedan en vecka tillbaks så jag måste skaffa en ny klippare.
Jag har en 794E med ett avstång på 70 cm. till en HQ 220, utan problem.
 
Får väll prova, åker och köper en så återkommer jag med resultatet..
 
Det är ju bevisligen många som har problem så se till att du har bytesrätt. Förstår inte riktigt varför man bara talar om att det funkar hemma när man vet mycket väl att det är ett vanligt problem.
 
power650 skrev:
Får väll prova, åker och köper en så återkommer jag med resultatet..
Co har den bästa kundvården
 
peternicklas skrev:
Jag har en 794E med ett avstång på 70 cm. till en HQ 220, utan problem.
Hur långt bort från slingan har din granne sin laddstation? Tror det kan ha betydelse för hur bra det fungerar.
 
Vet att det var fler som nämnde utmaningar kring "krocksensorn". Själv har jag en situation när 796E'n är under studsmattan, då har den tendens till att krocka i benen självklart, men vid flera fall har den krockat, backat tillbaks 10 cm och kört full fart rakt framåt och stått och spunnit några sekunder och grävt några snygga spår i gräsmattan innan den stannar och rapporterar fel. Någon som har upplevt det här? Kanske en kalibrering måste till eller något? Går bra annars åtminstone :)
 
Blev ett köp på Coop var slut på co. Provkört och det verkar fungera fint med grannens hq308, den var ute och klippte samtigt som jag provade. Det jag reagerar på är högt ljud från drivhjulen samt att framhjulen rullade trögt.Står på laddning nu var inte så mycket kräm i batteriet från start.
 
Har kört min nya 791 en vecka nu fukar strålande efter några små justeringar av slingan :) Men basen står under mitt sovrums fönster så i morse väkte den mig med pip pip vid start. Hur dämpar man ljudet. Har läst på forumet att nån har tejpat över högtalar hålet på undersidan. Men jag hittar inget som ser ut att kunna vara ett ??
Så här ser min ut under.
20150613_114725.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den nya programvaran för WG796 v12.1 fungerar sämre för mig än den gamla när jag använder zoner (såg på forumet att jag inte är ensam om det). Den backar ut (lite längre än med förra programvaran) och sen svänger den ut i en liten vinkel och krockar med laddstationen, backar/vänder och därefter börjar den klippa utan att försöka följa kabeln till någon zon. Om jag tar bort zonerna så fungerar den utmärkt (backar ut och svänger ut med tillräcklig vinkel - men då blir det ju ingen zon-klippning).

Med den förra programvaran (där den stängde av sig lite då och då i laddstationen) backade den inte ut lika långt så den krockade snett i sidan (vid bärhandtaget) på laddstationen, men det fungerade med zonklippning (avgörande med tanke på hur min gräsmatta ser ut).

Har ingen extra-kablel vid laddstationen (eller på annan plats) och den har fungerat bra med förra programvaran (utom att den stänger av sig ibland i laddstationen).

Något tips?

För min del så är bristerna i den gamla programvaran mindre allvarliga än bristerna i den nya programvaran. Så jag kan hoppas att det går få tag på den. Tänkte felanmäla på måndag (lite förundrad över att så pass enkla användningfall inte testats).
 
Preben Bogeballe skrev:
Har kört min nya 791 en vecka nu fukar strålande efter några små justeringar av slingan :) Men basen står under mitt sovrums fönster så i morse väkte den mig med pip pip vid start. Hur dämpar man ljudet. Har läst på forumet att nån har tejpat över högtalar hålet på undersidan. Men jag hittar inget som ser ut att kunna vara ett ??
Så här ser min ut under.
[bild]
Gå in i menyn och välj låg larmnivå....
 
Tack. Men den är redan ställd till låg. Vill sänka ljudet ytterliggare. Tips ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.