Jag öppanar en ny tråd för att återigen varna för outl1.se eftersom tråden som m71 startade är stängd.

Jag köpte en Tianchen S520 den 11/5-2014.
När ny mjukvara dök upp så uppgraderade jag main mjukvaran utan problem, men displaykortet gick inte att uppdatera. Datorn får ingen kontakt med kortet.
Då var det inga problem med outl1.se utan dom skickade en ny USB- adapter,men det fungerade inte med denna heller.

Nedan följer mail konversationen från i höstas.

19/08 2014 09:40 - Göran skrev:
Hej Joacim.
Jag uppgraderade min klippare i helgen.
Det var inga problem att uppgradera main programmet,
Men displayen funkade inte.
Datorn hittade USB to serial men den kunde inte connecta till klipparen.
Gjorde 401 försök sedan felmeddelande. Provade flera gånger med klipparen både påslagen och avslagen, men icke.
Kan det vara adaptern jag köpte?

Med vänlig hälsning
Göran


Från: outl1.se kundtjänst [mailto:support@outl1.se]


Hej Göran!

Tack för ditt mail. Kan såklart vara adaptern, men jag har ingen aning. Jag skickar en ny till dig idag, så kan vi utesluta det som felkälla iallafall.

Vänligen,
Outl1.se


Hej.
Nu har jag testat nya adaptern, men det var lika illa.
Hur går vi vidare? Skall jag skicka ned displaykortet så du kan kolla eller skickar du ett nytt till mig.

Med vänlig hälsning
Göran

Hej igen.
Fick inget svar på min fråga.
Det är ju ingen brådska, klipparen har gått till vintervila.
Men får det vara några veckor så blir det väl bortglömt, och jag vill ju ha klipparen ok till våren

Sedan ett antal mail från mig till outl.se men inget svar.

Tog upp saken igen nu i vår

Hej igen.
Nu har vintern gått och det är dags att klippa mattan igen.
Har skickat dig detta mail flera ggr men inte fått något svar.
Så nu provar jag att skicka ett nytt mail. (har klistrat in det relevanta från tidigare konversation.)

Hej Göran!

Tack för ditt mail. Vi har inte fått några andra mail från dig. Men jag kollade nu historiken. Troligtvis har din klippare dött av åskan, och då kommer den troligtvis inte att gå att reparera. Vanligtvis blir det då många saker som går sönder samtidigt - både laddare och alla kretskort inuti. Det är dyrare att reparera den än att köpa ny tyvärr.

Vänligen,
Outl1.se
Joacim

(Fick köpa ny laddare. Outl1 påstod det va åskan, hade inte tid att vänta på en koll så jag köpte ny. )

Hej igen.
Du har inte läst historiken tillräckligt.
Det är inget fel på klipparen, fungerar utmärkt.
Men det går inte att uppgradera displaykortet. Huvudprogrammet gick utmärkt att uppgradera.
Du skickade mig en ny usb-adapter i höstas, men det hjälpte inte.
Så nu undrar jag om jag skall skicka displaykortet till dig får du testa eller om du skickar ett nytt displaykost till mig för utbyte.

Med vänlig hälsning
Göran


Hej Göran!

Tack för ditt mail. Om det hänt något när du uppgraderat mjukvaran i displayen, så tar vi tyvärr inte ansvar för det. Vill du beställa ett nytt displaykort så kommer det ta lite tid att få hem eftersom vi inte har det i lager f.n. Dock tror jag inte att det är något fel på ditt kort (om det fungerade tidigare) utan du har gjort något knas vid installationen.


Kortet fungerar men det har aldrig gått att uppdatera programvaran i det.
Datorn får ingen kontakt med kortet.
Skulle vilja ha nya programvaran då det är en del nytt i den, bl.a kantklippning viss dag.
Detta mailade vi om i höstas och du skickade mig en ny USB-adapter för att utesluta att den jag köpt inte var problemet.

Göran

Hej Göran Carlsson!

Tack för ditt mail.

Programvara uppdateringar finns på hemsidan. http://outl1.se/robotgrasklippare-s520

Vänligen,
Outl1.se


Hej igen.
Nu får du ta mig fan skärpa dig.
Läser du inte mina mail.
Jag har allt som behövs för att lägga in nya programvaran.
!!!! MEN DET SPELAR JU INGEN ROLL NÄR JAG INTE FÅR KONTAKT MED DISPLAYKORTET VIA DATORN !!!
Om du läser vad jag skrivit så ser du detta.
KAN DU VARA VÄNLIG ATT RINGA MIG SÅ KAN JAG FÖRKLARA PÅ TELEFON SÅ SLIPPER DU LÄSA OCH VI KANSKE LÖSER DETTA INNAN HÖSTEN!!


Tack för ditt mail.

Är det själva displaykortet som lagt av alltså? Ser även att inköpsdatumet för din klippare är 2014-05-11. I och med detta gäller ej 1-års garantin längre. Om displaykortet är trasigt finns dessa att köpa på våran hemsida här. http://outl1.se/display-tianchen-s520-2014

Vänligen,
Outl1.se

Vi mailade om detta problem redan i höstas så nog tror jag garantin gäller.
Enda felet på displaykortet är att jag inte kan uppgradera programvaran på det

Snälla ring mig så vi får diskutera saken

Tack för ditt mail.

Garantin gäller ej vid egna ingrepp på produkten och detta gäller även när försök görs med att uppgradera mjukvaran. Detta står även dokumenterat när man köper till "uppgraderingspaketet" till klipparen och i våra köpevillkor. Så tyvärr kan vi inte längre hjälpa dig i ditt ärende och ser detta som avslutat från våran sida.

Vänligen,
Outl1.se

Sedan har jag skickat några mail till och fått liknande svar tillbaka
Men nu svarar outl1.se inte längre på mina mail.
Har försökt ringa dem, men det finns endast försäjare som svarar i telefon.
Dom kan inget göra och hänvisar till support@outlet.se
:mad::mad::mad:
 
Du kan väl alltid ringa Joacim som driver företaget.
http://www.allabolag.se/5569454274/befattningar
Sen är det en enkel sak att leta upp honom via birthday.se och klicka på Tele, så har du hans nummer.

Edit: outl1.se verkar vara ytterligare en i mängden av företag som importerat produkter från Asien av tvivelaktig kvalite. Trågigt bara att folk handlar av dem så de inte dör ut av sig själva...
 
Redigerat:
B
Hej, tyvärr kan vi inte hjälpa till med uppdateringen av mjukvaran efter att man uppdaterat displaykortet i 2014-års version via kabeln direkt till kretskortet inne i maskinen. Det framgår tydligt i samband med att man köper uppdateringsadaptern på vår hemsida att uppgraderingen sker på egen risk. Om mjukvaruuppdateringen går fel, så kommer det inte att fungera, förrän en korrekt uppdatering sker. Samt kopplar man kabeln fel, kan kretskortet gå sönder. I dessa fall gäller alltså inte garantin. Samma gäller om du skruvar upp din nya TV och uppgraderar ett kretskort på insidan av den.

Garantin gäller tyvärr inte heller mer än 1 år efter att du köpt produkten av oss. Du skriver att du mailat oss utan att få svar, men vi fick mail av dig först i maj 2015, dvs över 1 år efter ditt köp av oss (dvs de mail du inte skrivit datum på ovan är från maj 2015). Ser också att du skriver fel mailadress (fel domän) i ditt inlägg ovan, så om du mailat dit tidigare också så har det hamnat hos någon annan, och då kan vi inte ta emot mail från dig, eller hjälpa till, eftersom det inte är vi som äger den domänen.

Det troligaste du behöver göra för att få displayen att fungera igen är att uppdatera displaykortet med roboten helt fullladdad, samt koppla in den med en fungerande USB kabel och låta hela nedladdningen slutföras enligt instruktionerna som medföljer programvaran. Då kommer det fungera igen.

Om du vill att vi tar in den och fixar det åt dig, så kan vi göra det, men eftersom garantin inte längre gäller måste vi tyvärr isåfall ta ut en liten avgift för det.

Vänligen,
Joacim
 
B
Maila oss isåfall till support@outl1.se (noga med rätt email, kontrollera stavningen) så hjäper vi dig snabbt med detta.
 
Haha, underbar konversation. Leverantören av gräsklipparen verkar inte kunna läsa, eller så spelar han bara dum. :wow:

Det här var det roligaste jag läst på hela dagen. Är det verkligen ägaren till företaget som skriver under signaturen byggadromhus? Humor i världsklass. Han har ju i så fall varken läst TS mejl eller tråden här.
 
Det framgår ju väldigt tydligt i första inlägget att första anmälningen om problem kom från TS i mail 19/08 2014 09:40. och det mailet svarade outl1 på då. Så påståendet att felet skulle ha anmälts försent är ju löjeväckande.

Det är ju också rätt intressant att se hur "drömhuset" väljer att aktivt missförstå sin kunds problem. Det framgår ju väldigt tydligt av den information som TS ger att displaykortet fungerar, även efter de misslyckade försöken att uppgradera det. problemet är att uppgraderingsadaptern inte får någon kontakt med kortet. och lyckas därmed varken uppdatera kortet eller sabba det.

Ändå skriver bolaget i mail efter mail, och nu även i tråden här om olika teorier om varför kortet blivit trasigt (det är inte trasigt). Allt från Åska till felaktig uppgradering.
 
Skrattretande!
Ett års garanti är bara bullshit. Konsumentköplagen gäller 3år.
Tycker Ts ska ta detta vidare o med stor sanorlikhet så får han rätt.
Att som företag inte ta sitt ansvar är riktigt dåligt.
 
En annan sak jag reagerar på är påståendet om fel mailadress. Om Ts klippt o klistrat så har dom ju uppenbarligen svarat på den påstådda felaktiga mailen!
 
  • Gilla
buregatan och 1 till
  • Laddar…
Har också en S520 sedan april 2014. En drivmotor gick sönder i slutet av förra sommaren och skickade in roboten till företaget på reklamation. Fick tillbaka den åtgärdad efter 3 dagar, så jag är mycket nöjd med servicen iallafall.

Funderade också på att uppdatera mitt displaykort, men då jag inte är så tekniskt lagd hoppar jag över det då det verkar för krångligt för mig. TS - Eftersom företaget redan skickat ny adapter till dig men inte heller den verkar funka - är du säker på att du gjort rätt i programmet man använder för att koppla ihop displayadaptern med datorn? Är det samma program som för att uppdatera vanliga mjukvaran, så var det iallafall inte helt enkelt att få att funka tycker jag...

Är det någon som lyckats uppdatera displaymjukvaran på 2014 års modell? Är de nya funktionerna användbara?
 
Nu har Joacim förstått att det är en uppdatering av displaykortet jag vill göra och inte att det är fel på det.
Så nu har han erbjudit mig att skicka ned det till hösten så skall han lösa mina problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.