yonna skrev:
Om man inte klarar av katt men hund funkar också en grythund utmärkt för musjakt. Förslag: dansksvensk gårdshund - lätt att få att jaga endast på egen mark utan att för den skull sticka iväg.

Min man o hans familj är allergifamiljen nr 1, fiskar är i princip vad de tål. :-/
 
MatildaSofia skrev:
Min man o hans familj är allergifamiljen nr 1, fiskar är i princip vad de tål.  :-/
::) Ni kanske skulle satsa på Pirayor isf. ??? Problemet är möjligtvis att få dom att överleva utanför akvariet. :-/
 
Vrider mig i skratt :p

En fråga.
I vilka områden finns det gott om möss o framför allt råttor? Nära stall? Åkrar? Tät skog eller gles?
Hoppas vi valt det område de trivs sämst i.. ???

Får jag ingen länk som svar nu så undrar jag.. Immobil. 8)
 
Nu håller vi oss till ämnet. Inga fler skämt!
Seriösa svar och inget annat! >:(
 
MatildaSofia skrev:
Nu håller vi oss till ämnet. Inga fler skämt!
Seriösa svar och inget annat!  >:(
:surprised: Oh sh*t, då ska jag var tyst som en mus. :-X
 
Inte trivsamt om man inte kan använda sina bestick!
Jag diskade allt innan man använde det och njöt inte av att laga mat i köket efter det. Aldrig mer kulturhus!

Äckligt med råttor på restauranger, inte lika vanligt i Sverige hoppas jag. Men i Hong Kong t ex tappade jag matlusten helt.. :p

Men att möss ska dyka upp under diskbänken i nya köket är väl inte lika troligt?
 
Hur många har problem med möss i sina nya hus?
Ingen? I så fall är det ju toppen!
Fler måste svara!

Snälla... :-*
 
Du Matilda, om du får dom där feta, gigantiska råttor ( som fräser och biter ) då blir du av med små, gulliga möss. ;D
Skämt åsido, kolla denna länk www.musfritt.nu . är ganska skeptisk mot elektronisk utrustning för skadedjursbekämpning, men man vet aldrig.
 
Tack, Frxy! Någon som testat detta?
 
Hej Matilda Sofia. Jag förstår din oro, det é skit äckligt med möss i huset, allra helst om de ligger och dör. Men jag har hört att iller avföring ska vara effektivt. Jag har själv inte provat men det är värt ett försök. Lycka till
 
Vad gäller ost som bete i rått/mus-fällor så funkar det sådär. Något som funkar desto bättre (iaf för oss) är choklad företrädesvis Japp eller annan kola/choklad blandning. Det tog inte många minuter innan det sa "klick" i första fällan.
Ja jag vet att vissa tycker det är grymt med musfällor, men hellre det än att mössen äter upp halva grunden.
 
Jag kör med Kobra råttgift. Det fungerar hur bra som helst, förutom att det måste stå framme och att mössen lägger sig till sista vilan på alla möjliga olämpliga ställen. Ibland tillochmed mitt på köksgolvet :-X

Och så äter de på sina döda kompisar också, visserligen bidrar det till att sprida giftet men... :-X :-X ;)
 
:surprised: :( Usch.. nu ångrar jag nästan att jag startat tråden.
Bor Ni i nya hus?
 
nejdå, jag har en gammal gård från tidigt 1800-tal som inget bott i på länge. Det finns massor med sätt för de små liven att ta sig in på till skillnad från ett nytt/nyare hus som du säkert har ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.