Vi valde Boxer.
Spiken i kistan för parabolen blev när jag läste att kodningssystemet ska bytas från Viasat till NDS. Det verkar som om CanalDigital kan byta sitt Conax också senare.
Antagligen medför detta att bara vissa mottagare klarar det nya systemet, oklart vilka. Resten får snällt köpa ny - ungefär samma stunt de körde när de gick från analogt till digitalt alltså.
 
General Failure skrev:
Kanske det.

Det finns andra forum för sådant. Testa till exempel [länk]
OK, tack för länken. Dock så verkar det forumet at dykt.
Men jag ska hålla mina ögon öppna där.
 
Vi har tillslut bestämt oss vi med.
Vanlig antenn, 1,2 samt 3an.

Detta pga att jag känner mig själv väl, kommer det en massa kanaler kommer jag titta en massa och just nu finns det för mycket annat kul att göra.

Dessutom har jag bredband på jobbet, vill vi se någon film tar jag hem den.

Dessutom har vi satt en timer på tv, en sådan som man har på kaffekokaren. Så när tv stängs av inser man att man suttit där en timme, tro mig det går skrämmande snabbt om man är tv-beroende som jag.

Konstiga vi är va?

Dock vill jag säga att när vi väl ser på tv, då njuter vi verkligen, de nya inbyggda högtalarna, dolby digital samt en folköl i näven, härligt
 
3:an finns inte i marknätet, men du menar kanske TV4!?

/Fredrik
 
Litet tips till er som valt Boxer...spara fakturaunderlaget...länge. De klabbar med sina fakturor..fel belopp..dubbelfakturerar..fel datum...osv osv. Det kan bli tjafs t o m ett år efter fakturadatum.. :p. Det gäller att ha koll på sina papper (har jag ;) )
 
Xrister:
Vi kör med en Samsung 950 (tror jag den heter). Jag köpte den via en antennfirma. Den funkar bra och är framförallt snabb när man Zappar.

Boxen kan hantera både via-sat och Canal Digital.

Lucifer
 
lucifer>> Jag har en polare som ska fixa min parabol-uppsättningen och han hade fixat en Samsung-dekoder som klarar både ViaSat och CanalDigital(behöver bara en CA-modul).

Men tack ändå för svaret, då vet jag ju att den fungerar.
:)
 
När jag själv skall göra min installation så kommer jag att installera en Boxer och en parabol för valfriheten på kanalerna blir ju större då och man behöver inte välja vad man skall tita på så mycket då. För när man får bar och dom vill kolla på barnkanaler och man själv vill kolla in sporten så har man ju två mottagare som man har kopplat upp i ett litet nätverk i huset. När man sedan lämmar teverummet för att kolla på teven som är i sovrummet så får man ju tillgång till två extra kanaler utöver TV1, TV2 & TV4 ej helt fel. Om du är intresserad i en bra mottagare som kan ta i mot både Viassat och Canal + så skulle jag kunna stark rekommendera en mottagare från Force mottagaren är förbered för många olika kodning system och man kan utan någon extra modul som kostar pengar ta i mot två system i mottagaren. Om du sedan vill bygga ut systemet så kan du ju köpa en modul för att ta i mot kanaler från något land i Europa. Hoppas ej att du tänker att skaffa abonnemang från Viassat för det bolaget har ej så bra kundrelation till mig sände dom påminnelse faktura innan dom hade sänt någon riktig.

FY Viassat >:(

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.