Har haft min Tianchen S520 3-4 dagar. problemet är att klipparen måste
gå ett varv runt gräsmattan innan den börjar klippa. står den i Line off börjar den klippa
direkt men inte med Line on enl manualen. Men hur ställer man in det ???
 
Står på sida 14 i instruktionsboken
1. Välj AREA (område)
2. Välj LINE (kabel)
3. Välj dag och bekräfta valet genom att trycka på
gröna knappen
 
bjoma skrev:
Står på sida 14 i instruktionsboken
1. Välj AREA (område)
2. Välj LINE (kabel)
3. Välj dag och bekräfta valet genom att trycka på
gröna knappen
Har manual, jag kommer till AREA men inte till LINE
vad gör jag för fel ??
 
Ser du Line men det går inte att välja, eller Line syns inte alls? Vilka val har du efter att ha gått in i AREA-menyn? Ska finnas fyra. Area position, Schedule time, Line och Exit.
 
Har gjort allt som du beskriver, ska starta kl 11.00 hoppas det fungerar nu.
Tack så länge ifall jag återkommer
 
Munken 48 skrev:
Har gjort allt som du beskriver, ska starta kl 11.00 hoppas det fungerar nu.
Tack så länge ifall jag återkommer
Har klickat bort prickarna sönd- lörd så nu är den Line off.
men klipparen beter sig likadant, går tomten runt fram och tillbaka utan att klippa.
ställer jag den ute på gräsmattan visar en symbol laddstationen med en kabel på höger sida
och startar inte vad gör jag ????? supporten har inga bra svar att ge.
 
Min gör likadant. De sätt jag har fått min att göra ett vettigt jobb är;

1. Klippa bort tråden som avgränsar zoner, programera allt som 1 zon, och hoppas på att slumpen gör att allt blir klippt.

2. Acceptera att klipparen inte kan manuellt startas där jag vill att den ska starta. Om den hänger upp sig, bär tillbaka till basstationen, klicka auto, och att inte fortsätta dagprogram. Då ger den sig ut igen. Visserligen inte där jag vill, men så småningom hittar den dit ia, förhoppningsvisf.

Gjorde precis som du först, försökte få den att starta på ett visst område. Lönlöst. Den ska tvunget gå ett ärevarv runt hela trädgården trots att kantklippningen är avstängd. Finns en del att göra på programmeringen av programmet i klipparen...
 
Redigerat:
Vadå måste gå ärevarv min är programmerad på 3 zoner går ut till nr 1 på linan till laddaren ut till 2 osv hänger inte med?
 
Om jag ställer ner min i zon 2, på linjen, trycker auto->yes så går den runt tomten till basstationen, vänder och går sen efter ett tag (ibland) från linjen och börjar klippa. Många gånger går den varv efter varv till batteriet är slut på linjen utan att klippa. Därför, tog jag bort zonerna. Och om den fastnar någonstans så bär jag tillbaka den till basstationen och startar den där. Då "funkar" det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.