Håller på att fylla i en anmälan om eldstad/rökkanal eftersom jag ska sätta in en ny kamin i huset.
Fanns ingen på den gamla så jag är tvungen att söka ett.
Första frågan:
Byggherre, är det jag eller den som ska montera in den dom är ute efter?
andra:
Denna kommun vill att man ska bifoga broschyr över kaminen och skorstenen men när jag pratade med dom som är återförsäljare för den som jag har tänkt köpa så hade dom aldrig hört talas om det.

Dom trodde att kommunen ville ha prestanda deklarationen och måttskissen för kaminen och skorstenen
Kan det stämma? eller dom vill tvunget ha en broschyr med 90%bilder av alla deras kaminer och kanske 4-5 rader info om varje och inte bara den modellen jag ska ha.

Ska ringa och fråga dom imorgon exakt vad dom menar med det.
Men det hade varit kul att höra med någon som har gjort det innan vad exakt dom är ute efter.
 
Byggherre är du själv som är husägare. Vår kommun ville veta dimensioner på rör mm så skicka med teknisk info och ritning över den. Tror dom vill att du fyller i tillverkare och modellbeteckning också.
 
Tack för svar.

Ringde och pratade med kommunen idag och det med att bifoga broschyr var något som dom hade diskuterat tidigare om det behövdes eller inte och inte kommit fram till något så om jag inte hade någon så var det inte hela världen.
Dom bara vill ha reda på att det ska installeras en kamin i huset på den adressen samt vilken tillverkare det är på den och skorstenen, för att kunna ge infon till sotaren så att dom vet om att det huset ska kontrolleras lite då och då.

Skulle det vara så att dom ville ha den ändå så var det inga problem att skicka in den i efterhand.
Men dom brukade inte vilja ha den om det var något känt märke som dom kunde kolla upp själva.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.