Polos skrev:
Om du åker ut till tex gammla Enskede Bromma Älvsjö Danderyd Djursholm så finns det otroligt många bostadsrättsföreningar i ombyggda villor eller nybyggda som passar in i kvarteren . Det ända som det gnälls på när vi byggt i dom kvarteren är att det blir mera bilar i området för du ska inte tro att dom kan parkera sina miljon bilar på sina egna tomter.
Jag är uppväxt i Bromma och där finns några fina bostädsrätter tex vid Alléparken. Men dessa är från 20-talet och passar in i stilen.
 
AndersMalmgren skrev:
Jag är uppväxt i Bromma och där finns några fina bostädsrätter tex vid Alléparken. Men dessa är från 20-talet och passar in i stilen.
Har byggt om flera villor till bostadsrätter och det verkar vara lyckade ombildningar för ingen verkar se dom
 
Ramnemark skrev:
Anders du får ha bättre argument än så. Jag lovar dig att vi har bra resturanger i Halmstad med. Och idag handlar man väll nästan allt utom mat på nätet :). Jag kan förstå varför folk gillar Stockholm men jag kan inte förstå varför stockholmare inte gillar mindre städer :cool:
Jo absolut, men här är det ändå flera :D Samt det ha öppet på vintern ;)
Halmstad är en jättefin stad, men skulle inte vilja övervintra där :p

Samma sak med tex Sandö, gillar och ta några dagar i Sandhamn men skulle dö av tristess om jag bodde där, jag vill lixom ha den där metrokänslan (Som iof Stockholm bara haft de senaste kanske 10 -15 åren)

edit: Svävar iväg i OT, men känner att jag måste försvara min kära hemstad :D
 
Anders, när argumenten tryter är det bara att spela IQ-kortet. Det är vetenskapligt att alla andra är lite dummare än vi.
 
  • Gilla
Harald Boye och 2 till
  • Laddar…
Speciellt om du frågar Batra :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag uppskattar att besöka Stockholm men skulle inte vilja bo där, för surrigt, för mycket folk för nära, för lite yta.
 
I second that, som man säger :). Utelivet är inte så kul på vintern men alla de bra restaurangerna har öppet året om. Få turister vet var Halmstad centrum ligger, de flesta håller sig i Tylösand och tycker att Halmstad är "en fin liten stad" ;)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Största problemet med storstäder är ju att man sitter halva livet i bilkö. Jag är inte så ofta i Stockholm men i Oslo sitter folket ett par timmar om dagen. Bara att slippa det är värt att bo i en mindre stad :)
 
Ramnemark skrev:
Största problemet med storstäder är ju att man sitter halva livet i bilkö. Jag är inte så ofta i Stockholm men i Oslo sitter folket ett par timmar om dagen. Bara att slippa det är värt att bo i en mindre stad :)
Problemet med mindre orter är att man sitter i bil. Jag åker kollektivt till jobbet på c:a 30 minuter dörr till dörr, ser aldrig några köer.

Jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo någon annanstans, men nu råkar mitt företag ligga här och jag har svårt att tro på samma verksamhet på en liten ort...

Med barn på 5, 3 och 1 år så spelar utelivets utbud lite mindre roll dock.
 
Med tanke på köerna i Stockholm/Oslo så åker inte alla kollektivt :). Däremot finns det något så ovanligt som att folk faktiskt samåker när man kommer utanför Stockholm ;). Folk kan tillochmed prata med varandra :)

P.S snart har jag väll hela Stockholm emot mig. Trevlig stad att besöka men jag skulle aldrig få tanken att flytta dit :)
 
Jag jobbar och bor i city, nu har jag iof bytt uppdrag så har inte gångavstånd längre, men cyklar dit på 15 minuter. Sålde bilen för 15 år sedan :D
 
Sen kan man bo på landet 15 min utanför Stockholm . För mej tar det 15 min med buss till centrala Stockholm och då har man ändo en bondgård en bit från huset , och havet 5 min ifrån . Inte någon stress här inte
Och här finns inte alla dom där dödliga rovdjuren som äter små barn , varg tror jag dom heter 😀
 
Redigerat:
Ser inte riktigt hur de sista sidorna hjälper TS, hen ska inte bilda brf eller flytta till Dalarna/Halmstad.

Iaf, det såg att ligga objekt i samma område för några hundra tusen mer, vilka gav ett klart bättre intryck.

Så i det perspektivet känns detta i överkant.
 
Hur gick det med visningen, har ni köpt?
 
Den sålde idag för ca 9 miljoner. 2 byggarföretag budade mot varandra. Vi vanliga dödliga har ingen chans. Hoppas kommunen få stopp på det snart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.