O
lbgu skrev:
Det kan ju vara någon annan (vanligtvis i samma hushåll) som kör på samma ip-adress som du som är ute och letar på datingsidor.
Då är det frugan som är ute på jakt efter att importera en fru från asien eller ryssland... :p
 
O
lbgu skrev:
Det kan ju vara någon annan (vanligtvis i samma hushåll) som kör på samma ip-adress som du som är ute och letar på datingsidor.
Jag tror inte att det stämmer alltid...
 
Google vet vad du har för kön, hur gammal du är, vilket språk du talar och vad du rimligtvis är intresserad av. Detta stämmer inte alltid men i många fall har de rätt så bra koll på oss. Du kan kolla vad Google tror om just dig på den här sidan: https://www.google.com/settings/ads
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Per: Tack för länken, det var ju skoj att läsa vad Google tror om mig, till exempel är jag tydligen intresserad av hårvård (jag har inte ju inte ens köpt en ny trimmer på 10år)
 
13th Marine skrev:
Per: Tack för länken, det var ju skoj att läsa vad Google tror om mig, till exempel är jag tydligen intresserad av hårvård (jag har inte ju inte ens köpt en ny trimmer på 10år)
Google kanske blir förvirrad av dina sökningar, e.g. "shaved asians"
 
  • Gilla
meckis och 1 till
  • Laddar…
Jag var rätt nöjd med mina uppgifter:
Kön - okänd
Ålder - okänd
Språk - ingen
Intressen - okänt

Då kan man sova lugnt ett tag till.
 
Det brukar gå att få annonserna mer generella ett tag om man går in och tar bort alla cookies i sin webbläsare.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Håller med gunric, rensar man läsaren så försvinner den riktade reklamen.
 
13th Marine skrev:
Per: Tack för länken, det var ju skoj att läsa vad Google tror om mig, till exempel är jag tydligen intresserad av hårvård (jag har inte ju inte ens köpt en ny trimmer på 10år)
Just därför tycker Google att du borde vara intresserad av hårvård! :wow:
Storebror vet allt!
 
ribbones: Sånt sköter man ju i incognito-läge =P

mlkjhr: Hmm, näää google har fel =)
 
Per Eskilsson skrev:
Google vet vad du har för kön, hur gammal du är, vilket språk du talar och vad du rimligtvis är intresserad av. Detta stämmer inte alltid men i många fall har de rätt så bra koll på oss. Du kan kolla vad Google tror om just dig på den här sidan: [länk]
Det enda Google verkar veta är att jag gillar golv. :p:x
ggg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När tråden om pirror dök upp googlade jag på just pirror eftersom jag blev påmind om att jag behöver en ny.
Nu är det bara pirror i varenda annons på hela Internet!
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Google vet vad du har för kön, hur gammal du är, vilket språk du talar och vad du rimligtvis är intresserad av. Detta stämmer inte alltid men i många fall har de rätt så bra koll på oss. Du kan kolla vad Google tror om just dig på den här sidan: [länk]
Är det någon fler än mig som "direkt efter" att besökt den länken fick ett mail från google/gmail om att gå in i sin profil och uppdatera?

Kanske bara jag som är lite paranoid...?
 
Japp. Och när jag klickade på länken, i luren, hamnade jag på ngn YouTube sida som inte kunde visas ...
 
Det hände mig också när jag försökte från mobilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.