Letar efter ett vettigt munstycke för att kunna dammsuga textil och inredning i bilen. Till ett rimligt pris ska tilläggas, 895:- för ett munstycke betalar jag inte när jag får bilen urstädad av proffs för 750:-
 
Nä, inte riktigt. Änden måste vara mjuk så att man inte skrapar/repar något
 
Mats skrev:
895:- för ett munstycke betalar jag inte när jag får bilen urstädad av proffs för 750:-
Nu menar jag inte att du behöver ett munstycke för 895 kronor, men måste nog ändå säga att resonemanget haltar. Hur många gånger städar proffset din bil för 750 kronor? Och hur många gånger kan du själv städa bilen med ditt 895-kronorsmunstycke?

Ungefär som att säga att man inte kan motivera sig att köpa en skruvdragare för flera tusen när en hantverkare skruvar upp en hylla för några hundralappar. Det är ju sant om man vet att det är enda gången man kommer att använda skruvdragaren. Men ska man skruva lite då och då så blir skruvdragaren snabbt försvarbar - precis som ett dammsugarmunstycke är försvarbart eftersom de flesta städar bilen mellan varven.

(Ontopic: Jag dammsuger bilen ofta, men har aldrig sett något behov av annat än originalmunstyckena till min våt-/grovdammsugare. Dock har jag kompletterat med ett våtmunstycke för textiltvätt, DET var dyrt OCH värt varje krona.)
 
Jag förstår hur du resonerar men köper man en dyr skruvdragare så får man kvalitet och en finmekanisk produkt. I det här fallet så pratar vi om ett plaströr med lite penselborst på. Tar vi en väldigt dyr pensel så är det 150-200 kr och en hel meter plaströr kostar under 100 kr. Därmed vidmakthåller jag att priset är orimligt.

Hittade dessutom ungefär samma på Ebay för 65 kr (men sen vart frakten orimlig från den säljaren)
 
anders07 skrev:
Jag har ett från dammsugarpåsar.nu som är som en snabel. Det är rätt styvt men kommer åt bra mellan stolar etc. Kostade 119 kronor...
[länk]
Tack men nej tack :)
jag behöver ett munstycke med en mjuk "nos" så att man kan dra det överallt utan att repa
 
Mats skrev:
Jag förstår hur du resonerar men köper man en dyr skruvdragare så får man kvalitet och en finmekanisk produkt. I det här fallet så pratar vi om ett plaströr med lite penselborst på. Tar vi en väldigt dyr pensel så är det 150-200 kr och en hel meter plaströr kostar under 100 kr. Därmed vidmakthåller jag att priset är orimligt.

Hittade dessutom ungefär samma på Ebay för 65 kr (men sen vart frakten orimlig från den säljaren)
Jag försvarade aldrig priset, det verkar helt uppåt väggarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.