Hej,

ÄR det någon som sitter på ritningar till ett utekök som dom kan tänka sig att dela med sig av?
Även inspirationsbilder är ju uppskattat!
 
petersson79 skrev:
Hej,

ÄR det någon som sitter på ritningar till ett utekök som dom kan tänka sig att dela med sig av?
Även inspirationsbilder är ju uppskattat!
Hej!
Jag är själv på gång och jobbar med vårt utekök. Jag har alltid längtat efter en vedugn och nu blev det av. Köket ska givetvis kompletteras med en grill. Jag har tyvärr så har jag inga ritningar utan vi jobbar oss fram steg för steg. Sen bilderna tog så har köket kompletterats av en liten rostfri diskho som är placerad på baksidan av bänken. Granitskivan på bänken köpte jag på Blocket av en som slängde ut sitt befintliga kök.
Hoppas du får några tips av bilderna
 
  • bild (3).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
oobum
  • Laddar…
Hej
Jag byggde en enkel bänk av trall med måtten 80x170cm, gjöt en betongskiva med hål för webergrillen.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt! Hur har du tänkt med vattenanslutningen till diskhon? Är intresserad, då jag själv skall göra något liknande.
 
epch01 skrev:
Hej!
Jag är själv på gång och jobbar med vårt utekök. Jag har alltid längtat efter en vedugn och nu blev det av. Köket ska givetvis kompletteras med en grill. Jag har tyvärr så har jag inga ritningar utan vi jobbar oss fram steg för steg. Sen bilderna tog så har köket kompletterats av en liten rostfri diskho som är placerad på baksidan av bänken. Granitskivan på bänken köpte jag på Blocket av en som slängde ut sitt befintliga kök.
Hoppas du får några tips av bilderna
Hur gjorde du den ugnen, har du ritning/beskrivning på det?
 
Nyfiken På G här med men ska bygga lite tak och väggar också!
 
Ugnen köptes från Kakelugnspannan och kom färdigmonterad. Murade ett underrede och lyftes upp med en traktor.
Hur kul och användbar som helst. http://www.vedeldadstenugn.se/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.