Hej Allihop,
Jag har läst många inlägg här och blivit bra mycket klokare.
Jag köpte min på ICA hemma för 8999kr. När jag fick hem den så visade det sig att de skickat en WG790E.
Tog den och åkte ner till ICA MAXI och fick den utbytt där. De tyckte det var jättedåligt att kartongerna såg exakt lika ut, det står i och för sig olika på dem men form och färg är samma.

Jag har fått igång appen och det var inte så mycket man kunde göra. Dock bekvämt att programmera tiderna från appen. Dock så måste jag har Wifi täckning i trädgården för att det skall fungera och det har jag inte i hela.

Jag har gjort av med ca 250m kabel, lödskarv med vulktejp, verkar fungera. Jag har en granne som har en HQ 308 som är ca 3 år gammal.
När min Worx skulle hitta hem så försökte den köra igenom trådstaketet in till grannen. Flyttade ut tråden i olika omgångar och nu har jag ca 1m till staketet, och nu fungerar det. Sträckan mot grannen är ca 10m så jag kommer att planera några till syrenbuskar längs staketet så är det löst.

Efter att den gått på prov halva dan igår så ställde jag om klockan och justerade om gångtiderna, lade tex. till att den skall få gå på lördag och söndag. Sedan började den stänga av sig i laddstationen. Fick trycka på ON-knappen och knappa in PIN-koden. Jag har läst någonstans här på forumet om just detta och att den personen löst detta med att ändra tillbaka tiden. Jag har nu ändra tillbaka till engelsk tid, dvs em och fm och nu verkar det fungera.

Några skumma grejor har dock dykt upp
Jag har gjort en ö runt vår rad med hallonbuskar. Den går parallellt med gränstråden, ca 3m in. Worxen vänder väldigt långt från denna ö, tråden ligger ca 30cm från buskarna och den vänder ca 1m ifrån. Vad kan detta bero på?

Sedan så har den helt sonika stannat på ungefär samma ställe på gräsmattan 3 ggr nu. Inga felmeddelande utan jag öppnar bara luckan och trycker på start så kör den iväg igen. Gräset är ganska högt där och den kom en liten regnskur, kan det gått tungt? Då borde det väl stå något i displayen?

Är det den omtalade buggen jag har som gör att den slår av sig i laddstationen? Är det den uppdateringen som det pratas om som skall komma den 9/6?
 
Min gjorde lika dant vid min ö felet var att jag hade korsat kabeln . Min stänger av sig i laddaren oxå när man varit och ändrat i veckoschemat han gör det i några dagar seda går det igen , pratade med support han sa att det kommer ny programvara 9/6 .
 
Att den stannar på samma ställe kan det inte vara att det är för långt till tråden ? Max 18 meter ,
 
peternicklas
Även appen till 796E ska uppdateras, borde komma samtidigt som den andra uppdateringen. Glömm inte att regga den på worxlandrod.com för 1 års extra garanti. Där hittar du även uppdateringen när den väl kommer.
 
Flatte, nej. Det är mitt på gräsmattan ner mot ett hörn. Det är ca 6-8m till vardera tråden. 2ggr har den stannat på exakt samma ställe, en gång ca 2m ifrån, närmare gränstråden. Det är ganska nära hallonbuskarna där jag med stor sannolikhet har korsat trådarna då jag skar ner trådarna med en gammal fogsvans
 
peternicklas
Rätta till tråden först och se om inte det hjälper.
 
20150607165749254.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag tagit bort ön helt, byggde en sarg runt hallonen. Nu när jag höll på och städade så stannade den igen. Ungefär på samma ställe. Tomtgränsen med gränstråden är i bakgrunden vid staket och granar. Displayen såg ut som vanligt, behövde bara trycka på start igen.
 
Lustigt att det inte blir några felmeddelande . Du får ringa support i morgon .
 
Märkligt är det flatte, får kontakta dem imorgon.
Det här med att den stänger av sig i laddningsstationen, verkar som det händer för fler än mig. Vet någon orsaken? Är det en bugg som det stått om, är det den uppdateringen som kommer den 9/6?
 
Jo supporten sa det när jag ringde honom för någon vecka sedan . ( uppdatering)
 
sandman skrev:
Märkligt är det flatte, får kontakta dem imorgon.
Det här med att den stänger av sig i laddningsstationen, verkar som det händer för fler än mig. Vet någon orsaken? Är det en bugg som det stått om, är det den uppdateringen som kommer den 9/6?
Vilken version har du?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Flatte skrev:
[bild]
Är det bara jag som inte känner till 11,5??
 
Jag har exakt samma, 11,5.
Jag har det problemet men sen så har jag det med att den stannar ute på gräsmattan. Den har stannat 5ggr idag. Nu när jag var ut så stod den på ungefär samma ställe men den här gången hade den slagit av helt. Fick trycka On-k nappen, PIN och sen start, off it goes. Värt att tillägga är att den stannar inte jämt när den passerar där, mitt på gräsmattan, långt från gränstråden och öar.
 
Hade bl.a också problem med att min 790 kunde stanna helt omotiverat mitt på gräsmattan. Har fått nytt kretskort till laddstationen och nu fungerar den bra utan något stopp hittills.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.