Vet inte riktigt vad jag ska satsa på, parabol eller Boxer.
Jag/vi bor i Huddinge utanför Stockholm.

Vilken är bäst ?
Jag känner ingen som har Boxer.... fungerar det bra?

Eller är det bättre med parabol?
Hjälp mig!
:)

En sak som jag definitivt vill komma åt det är Canal+ kanalutbud.
 
Hehehe...i och med det inlägget så blev jag "YaBB Junior Member".
:)
 
Parabol kan ge många, många fler kanaler och så måste man förstås skruva upp en (ful) parabolantenn. Med Boxer får du färre kanaler och kan använda en vanlig TV-antenn som man exempelvis kan gömma på vinden. Utöver detta finns det väl inga jättestora skillnader.

Vi kör med Boxer och det fungerar finfint. Det var mest pga lättja som det blev Boxer. När vi bestämde oss för att skaffa digital-TV var det jäkligt kallt ute och jag hade inte lust att stå flera timmar där ute för att skruva upp och ställa in en parabol. Boxer är mycket enklare att installera.

Canal+ kan du få in både med Boxer och med parabol.
 
OK, tack för svaret.

Har du via Boxer möjlighet att komma åt PPV?
 
xrister skrev:
Har du via Boxer möjlighet att komma åt PPV?

Nej. Kolla www.boxer.se så ser du vilket utbud som är möjligt.
 
Pga den begränsade bandbredden i det marksända nätet (5 muxar a 20 Mbit/s ger 5 muxar a 4 TV-kanaler, totalt ca 20 TV-kanaler) har inte Boxer/Teracom någon Pay Per View.

Köper man ett parabolpaket från Canal Digital får man tillgång till ett hundratal TV-kanaler och ca 20 PPV kanaler. Detta skulle vara helt omöjligt i det digitala marksända nätet.

Fördelen med Boxer/Teracom är att det är enkelt att installera, nackdelen är att du inte får så många kanaler.
 
Och nej, jag jobbar inte på Canal Digital... Däremot så jobbar jag med Digital-TV och har hyfsad koll på de digital-TV operatörer som finns på den nordiska marknaden.

När jag blir klar med mitt hus kommer jag utan tvekan att skaffa Canal Digital pga deras kanalutbud...
 
Det stod om det här i Ljud & Bilds aprilnummer i år (nr 4). Sammanfattningen var: "Det största utbudet får du via Canal Digital, det lägsta priset från Boxer och det billigaste paketet inklusive filmkanaler från Viasat."

Nackdelen med Boxer är att TV3 och ZTV saknas. I gratisutbudet med boxer ingår inte TV4. PPV finns som sagt var inte.

I parabolvärlden är det rörigt... CanalDigital saknar TV3 och ZTV, Viasat saknar Kanal 5, Eurosport, Discovery, Canal+, SVT1, SVT2 och TV4. Vill du ha flera kanaler måste du alltså ha flera abonnemang som kostar årsavgifter. Men jag kollade lite och vill du bara ha de vanligaste kanalerna (SVT, TV3, TV4, kanal 5 och ZTV) så kostar det totalt runt 150 kr i månaden plus en parabol och mottagare.

Vi nöjer oss med en vanlig analog antenn så kanske vi får mer tid över att fixa gräsmattan...
 
ymca>> Är Canal Digital bättre än Visat ?
 
ymca skrev:
Köper man ett parabolpaket från Canal Digital får man tillgång till ett hundratal TV-kanaler och ca 20 PPV kanaler. Detta skulle vara helt omöjligt i det digitala marksända nätet.
Satellit kommer alltid slå marksänt när det gäller antalet kanaler.
Jag vill minnas att det finns planer på att utöka frekvensutrymmet för marksänd digital-TV så vi kan nog se fram emot att Boxer kommer att öka sitt utbud. När det analoga nätet släcks 2008 så blir det plats för åtminstone 12 kanaler till...
 
De har flest kanaler... Däremot så är det svårare att skaffa piratkort än till Viasat och Boxer, om man nu skulle ha intresse av det.

Canal Digital har egentligen en sämre teknisk platform än vad Viasat och Boxer har. Det är sådant som jag bryr mig om i mitt jobb... Men som privatperson så tycker jag att Canal Digital har ett mycket bättre utbud av kanaler.

Viasat har dock bättrat sig på sista tiden... Nu sänder de faktiskt SVT:s kanaler... Något som de stuntat i tidigare pga avgiften till SVT.
 
Marknätet kommer ju att byggas ut, i första hand så att hela sverige kan se marksänd digital-TV. Det är ju ett måste om man skall stänga av de analoga sändningarna 2007/2008.

När man byggt så att hela Sverige kan ta emot sändnignarna så kommer man säkert att lägga till fler muxar/frekvenser men det kommer nog alldrig att bli tillräckligt för tex PPV.
 
Vi kör med Parabol med både Viasat och Canal-Digital. Canal-Digital har vi bara för att få femman. Vi har deras minsta abonnemang, Local tror jag att det heter.
Detta gör att vi har 1,2,3,4,5 plus alla andra kanaler.

Dock måste man ha en parabolbox som kan hantera både Viasat och Canal-Digital.

Jag tror att vi pröjsar 200:-/mån för hela kalaset. Då har jag iofs köpt parabolen själv utan abonnemang.

 
Vi kör med Boxer och bor i Tullinge (söder om Huddinge). För vår del var det primära inte att få många kanaler, vi kände egentligen bara behov av några extra och samtliga fanns i Boxers paket.

Tullinge är ett ganska problematiskt område när det gäller analoga mottagningar, kräver därför en del vad det gäller antennutrustning. Nu kunde vi istället köra en enklare kombiantenn och ändå få kanonbild. Skulle förmodligen kunna köra endast med bordsantenn (med förstärkare).

Vi valde inte parabol dels för installationen men också för de dyra månadskostnaderna, om man tecknar abonnemang.
 
lucifer skrev:
Vi kör med Parabol med både Viasat och Canal-Digital. Canal-Digital har vi bara för att få femman. Vi har deras minsta abonnemang, Local tror jag att det heter.
Detta gör att vi har 1,2,3,4,5 plus alla andra kanaler.

Dock måste man ha en parabolbox som kan hantera både Viasat och Canal-Digital.

Jag tror att vi pröjsar 200:-/mån för hela kalaset. Då har jag iofs köpt parabolen själv utan abonnemang.
Vilken mottagare har du?
Det är en sån lösning jag vill åt, har insett att det e en riktig djungel i parabolvärlden vad det gäller kanaltäckning. Ska man ha t.ex. både TV3 och Kanal 5 så måste man ha Viasat och Canal Digital... om jag har förstått det hela rätt.

Är det någon som har erfarenhet av piratkort ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.