Hej,

Några erfarenheter från de senaste modellerna?

Vi har ca 10-20 mm trösklar i en 1½ plans villa. Funkar det?

Sedan har vi även en övervåning. Är det bara till att lyfta upp roboten till vån2 och räkna med att den fixar all rum där under en dag? Hur löser den navigering och så?


Tips på märke modell?
 
Detta är jag också intresserad av! Någon som har erfarenhet av Mieles? (Miele brukar ju göra bra grejer).
 
Ja enligt olika "bäst-i-test" så ska ju "Miele Scout RX1" ligga bra till. Ca 4700 SEK i pris just nu.

Skall vara någon slags kameraoptik som används för navigering. Men kommer den då att förstå om man flyttar den mellan över och undervåning?
 
Har för mig att Miele inte alls fick bra i något test jag läste nyligen (råd o rön, vill jag minns). Det var någon Neatomodell som kom först. Men det kanske finns fler Miele-modeller. Kan ju vara värt att spana in R&R test iaf. Det var nyligen.

Själv har jag tre gamla Elektrolux Trilobiter, för att att slippa flytta mellan våningar/stängda rum.
 
Har en Miele Scout RX1 sedan 10 veckor tillbaka. Har fungerat klockrent fram till för ett par veckor sen då den har lite strul med sensorerna undertill så det blir en garantirunda för "Robert" :)
Btw...har hund och två katter och den fixar det riktigt bra.
 
Spoiler alert!

I Råd & röns test vann LG VR6270LVMB, följt av Neato XV Signature, och Miele Scout RX1 kom på tredje plats.
 
Jag var på väg att köpa en för några månader sedan. Jag "googlade" en hel del..
Priserna var väldigt höga i Sverige och det var definitivt läge att beställa från utlandet.
Dock blev det ingen av ekonomiska skäl. Men jag kom fram till att LG verkade bäst.
 
Fick just se att åtminstone en uppgift för den modell som vi har (Neato botvac, kom på plats 14/25) inte stämmer i Råd & röns test, och jag skulle inte hålla med om bedömningen av den på flera punkter, så man bör nog inte gå endast på detta test när man väljer modell.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.