I sommarstugan har vi tre brunnslock utanför huset. På 90-talet kopplades kommunalt avlopp in och vi ska nu dra in kommunalt vatten. Jag försöker nu reda ut om ett rör drogs från servisventilen i tomtgränsen när det ändå var uppgrävt.

I tomtgräns finns servisventil och spolbrunn. (SV och SB) Vi har egen brunn på tomten och utanför huset finns tre brunnslock. Dränering saknas. Vad kan dessa tre brunnslock representera? Bild 2 och 3 är lite närmare bilder på innehållet under det största brunnslocket. Någon som har koll på hur man kan reda ut detta?
DSC_9627.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_9625.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_9626.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kontrollera med Kommunen om det finns ritningar för servitut om det är anslutet till Kommunala avloppsnätet.
 
Jag hittade nu en gammal faktura från långt innan vi tog över huset. 1993 köptes två spolbrunnar 110 mm och en dagvattenbrunn 300 mm. Jag kan inget om VVS. Har man spolbrunn både till vatten och avlopp eller bara till avlopp? Dagvattenbrunn är för dränering eller?
 
Spolbrunn för dagvatten samt för spillvatten. Sen ett lock till servisventilen för tappvatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.