Hej alla,

Det var ett par år sedan jag var och frågade här, eftersom min Automower 230 fungerat klanderfritt flera år. Att hitta frågeställningar här på Forumet är dock inte så enkelt numera tycks det, eftersom ämnet Robotklippare har expanderat otroligt senaste åren. Jag hade gärna sett fler underforum här, så att det blev lättare att hitta/få vägledning.....:)

Hursomhelst, Jag har en fråga angående slingfel.
Då laddstationen indikerade slingfel (stadigt blinkande) även om jag kortslöt begränsningkontakterna på stationen så konkluderade jag att det var fel på laddstationen och köpte nytt kretskort till den. Mycket riktigt, efter kretskortsbytet så fick jag stadigt sken. Tyvärr, trots att jag får stadigt sken från laddstationen säger Robotens display fortfarande att jag har slingfel. Vad är mest troligt anser ni? Har jag ändå ett avbrott på slingkabeln någonstans? I så fall, kan i så fall laddstationen ändå indikera att slingan är OK?
 
Ställ klipparen i laddstationen och byt pinkod. Så ska klipparen och laddstationen para ihop sig igen. Jag antar att klipparen inte känner igen signalen nu när du bytt kortet i laddaren.
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
quick skrev:
Ställ klipparen i laddstationen och byt pinkod. Så ska klipparen och laddstationen para ihop sig igen. Jag antar att klipparen inte känner igen signalen nu när du bytt kortet i laddaren.

BRILLIANT!

Det fungerar.
Tack quick!
 
Var så lite så. Alltid kul när man kan hjälpa till ;)
 
  • Gilla
jokomoko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.