Märkligt, jag kapade ett par hundra marksten med min lilla blå Bosch vinkelslip i somras och det dammade rejält. Inte dog den av det. Än mer märkligt är agerandet av Bosch i ditt fall - det får en inbiten "blå Bosch"-konsument att fundera över sitt märkesval.....
 
Nu har jag en blå Bosch också men jag blåser ren den med tryckluft med jämna mellanrum, har aldrig haft "dina" problem. Makita modell stor inga problem där heller, men jag gör som med bilen, "städar" den ibland, blåser man maskinerna så klarar de sig längre.... trodde jag i min enfald, brände min stora tigersåg, Atlas Copco under huset, sprutisolering modell vit pulver klarar att ta död på de flesta maskiner!
Klart att man inte skall behöva blåsa maskinerna med luft för jämnan, men de håller längre.....
Du köpte en vinkelslip som är bra, den bör hålla, jag fick en ny när jag brände en annan maskin på samma vis, men det var en Hitachi..... Butiken bytte bara in den, men nu köper vi många maskiner därifrån, de kanske är rädda om kunderna hos oss!
Klart att du skall ha en ny maskin utan kostnad.....
 
mexitegel skrev:
Märkligt, jag kapade ett par hundra marksten med min lilla blå Bosch vinkelslip i somras och det dammade rejält. Inte dog den av det. Än mer märkligt är agerandet av Bosch i ditt fall - det får en inbiten "blå Bosch"-konsument att fundera över sitt märkesval.....
När man kapar (i alla fall jag ) tex sten betong så kommer ej damm mot maskinen . När du slipar blir det mera damm nära maskinen det har jag upplevt i alla fall . Så jag tror det är stor skillnad vad man gör med maskinen .
 
Nu är grejen den att även jag har blåst rent maskinen, precis som det står i bruksanvisningen faktiskt. Men det fastnar ju inte några partiklar vid luftintagen i sig för det är ju stora hål. Ett tips till Bosch är ju t.ex. att sätta något slags finmaskigt nät som filtrerar bort de partiklarna som maskinen inte klarar av att få in i maskinen.
 
O
Då blir det ARN nästa... De borde finnas en möjlighet för dig att "vinna" där...
 
Om nu någon representant för Bosch får för sig att läsa tråden: Några fler maskiner från er blir det ej heller för mig innan det här förfarandet har justerats. Hur länge har ni råd?
 
O
Börjar nog bli jobbigt för Bosch när även hantverkarna börjar reagera...
 
O
Jag kunde inte hålla mig, så jag mailade till Bosch Power tools denna fråga:
Efter att ha läst den här tråden på ett av våra större forum på nätet när det gäller husbygge så blir jag lite fundersam över hur Ni handskas med service ärenden, samt hur hållbara Era maskiner är?
[länk]
Så får vi se om det kommer något svar...
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Hoppas du mejlade den till VD eller bolagsstyrelsen, och inte bara till kundsupporten. Det är ju bra om aktieägarna förstår varför kvartalsförsäljningen plötsligt dyker i Sverige... :)
 
C
TS - har du fått tillbaka maskinen? Skulle vara mycket intressant om du rev isär den och tog reda på vad felet egentligen är.
 
Min Fein-kopia från Jula stannade när jag sågade en del hål i gipstaket förra veckan. Jag skruvade upp den och såg att den var full med gipsdamm. Jag drog ur ankaret ur motorn och såg då att kolen hade dragit till sig rätt mycket gips.
Jag slipade av kolen lite, dammsög ur alla lindningar och torkade av ankaret och monterade ihop den igen och nu spinner den som en katt igen.
Så, ja, det skulle vara kul att veta hur den såg ut inuti, mycket damm bara eller något som brunnit?
 
Rätt lustigt att så många reagerar så hårt mot Bosch pga vad de läst en (1!!) person skriva på forumet. Tycker det är fruktansvärt larvigt att vissa går ut och säger att de aldrig mer ska köpa en Bosch pga det. Har ni tänkt på att det kanske finns lite mer info som vi inte tagit del av? Inte för att säga att TS har fel men det finns kunder som är skitstövlar och har man själv orsakat skadan så står inte garantin för skadan. Men å andra sidan så ska en vinkelslip självklart hålla för damm och är det bara det som hänt så ska Bosch stå för en ny maskin.
Jag kommer fortsätta med Bosch eftersom jag blivit behandlad bra av dem och jag tycker att verktygen håller bra. Sedan är jag bara jag och före jag hört från MÅNGA källor att Bosch tappat bollen, då kanske jag kan agera mot dem.
Det kan inte vara så a
 
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
SamiHus skrev:
Rätt lustigt att så många reagerar så hårt mot Bosch pga vad de läst en (1!!) person skriva på forumet.
Du tror inte att det kan vara så att flera av dom som skrivit har egna erfarenheter av hur Bosch hanterat ärenden så denna tråd kan vara droppen....;)

Jag tar inte ställning till rätt och fel vad gäller maskinen och dess handhavande. Det jag reagerar på är hur man hanterar saken när det blir fel. Enligt TS utsago har både återförsäljare och kundtjänst sagt att maskinen är ok. att använda till det TS avsett att göra. Bosch har vad jag förstått också givits möjlighet att bemöta kritiken men valt att än så länge avstå.

Jag köper fortfarande Bosch produkter och gillar deras grejer, men att man säger en sak och sedan inte står för det ogillar jag. Alla kan göra fel, det som betyder något är att man har viljan att försöka rätta till saken. Jag kan förstå dom som säger sig välja bort Bosch p.g.a. denna tråd, är man inte lika "blå" som jag så väljer man nog hellre ett märke där man förhoppningsvis slipper att bråka när det går fel.

Min förhoppning är att Bosch åtminstone smygläser denna tråd och tar till sig av kritiken och agerar för att värna om sitt varumärke.
 
Det finns säkert en eller flera missnöjda kunder för flera märken , jag vet tex en målare som har bråkat med festool . Så om man ska gå på att det finns missnöjda kunder så finns det nog inte ett ända märke att köpa
 
Jag har inte fått tillbaks maskinen eftersom jag då skulle få betala för att få hem en trasig maskin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.