O
Viss skillnad mot hilti... En jag känner har de flesta verktyg från hilti
Hans skruvdragare pajade efter att garantin gick ut, men de fixade utan kostnad alls.... Service!
 
Jag tycker det är väldigt dåligt att detta inte gått på garantin.
Mitt råd är att ska ni göra ett jobb som sliter på maskinen så åk till ett av alla varuhus typ rusta, biltema mm och köp en maskin, det är billigare och när den går sönder så är det bara att åka och byta till en ny, jag har hittills inte upplevt att det inte täcks av garantin.
 
123abc skrev:
Jag tycker det är väldigt dåligt att detta inte gått på garantin.
Mitt råd är att ska ni göra ett jobb som sliter på maskinen så åk till ett av alla varuhus typ rusta, biltema mm och köp en maskin, det är billigare och när den går sönder så är det bara att åka och byta till en ny, jag har hittills inte upplevt att det inte täcks av garantin.
Eftersom det är damm som förstört maskinen kan det ju inte gå på någon garanti
 
Polos skrev:
Eftersom det är damm som förstört maskinen kan det ju inte gå på någon garanti
Jag åkte och bytte 3 maskiner på en vecka på rusta för några år sedan de frågade inte något utan de sa endast "hämta en ny maskin".
Jag har aldrig upplevt något bekymmer med garantier i liknande varuhus.
 
Polos skrev:
Eftersom det är damm som förstört maskinen kan det ju inte gå på någon garanti
Hur tänker du här? Att garantier automatiskt inte gäller om en maskin är dammig? I så fall undrar jag hur du hamnade i den slutsatsen?
 
  • Gilla
Bangan och 2 till
  • Laddar…
ceson skrev:
Fruktansvärt dåligt agerande av Bosch, dom skulle nog omformulera sina instruktionsböcker så det klart framgår att dom inte tål vad dom idag säger att dom gör.

Jag har också en gammal Skil som jag kapar tegel med den är fruktansvärt hårt hanterad och låter som ett tröskverk men går gör den. Skil ingår väl i Bosch-koncernen så kunskapen bör ju finnas.

Bosch serviceavdelning är baserad i Danmark och min uppfattning om deras hanterande av de ärenden jag haft det tvivelaktiga nöjet att kontakta dom om säger mig att kundrelationer är inte deras starka sida.

Kanske skulle maila en länk till Bosch om denna tråd;)
Bosch har läst tråden men verkade inte bry sig så värst mycket. Dvs, inte bry sig så värst mycket om sina kunder.
 
Så länge man som konsument har följt de råd man fått inför sitt köp av maskinen så ska det täckas av garanti så länge man inte gör något korkat med sin maskin. Men används den enligt instruktioner från säljare och kundtjänst så bör den hålla vad som lovas också. Det är där det brister för min del. Jag har ringt och frågat angående maskinen för jag vet att det dammar när man slipar, men att då få svar att man inte behöver avleda dammet om man är utomhus låter jättebra men när det väl inträffar något står man med skägget i brevlådan.
 
TuXy skrev:
Bosch har läst tråden men verkade inte bry sig så värst mycket. Dvs, inte bry sig så värst mycket om sina kunder.
Det är i slutänden deras bekymmer kan jag väl tycka. Tror de att de inte förlorar på deras agerande så är det deras problem. Själv är jag på gång att köpa en ny kap och gersåg och har sett ut en Bosch men efter TS upplevelse så tittar jag på andra alternativ. Jag skulle gissa att om jag nu väljer ett annat märke på grund av TS tråd så har redan Bosch förlorat på hanteringen endast för att jag väljer ett annat märke. Gör fler samma sak så är det en bra större förlust på grund av deras agerande.
 
Redigerat:
Jag har gått från blå Bosch till Makita. Delvis av det man läser i tråden. Vad hjälper 3 års garanti om inte garantin gäller....
 
mr_bygg skrev:
Det är i slutänden deras bekymmer kan jag väl tycka. Tror de att de inte förlorar på deras agerande så är det deras problem. Själv är jag på gång att köpa en ny kap och gersåg och har sett ut en Bosch men efter TS upplevelse så tittar jag på andra alternativ. Jag skulle gissa att om jag nu väljer ett annat märke på grund av TS tråd så har redan Bosch förlorat på hanteringen endast för att jag väljer ett annat märke. Gör fler samma sak så är det en bra större förlust på grund av deras agerande.
Jag håller med dig där, det är även det som är lite av det märkliga i sammanhanget också att man inte verkar bry sig om dålig PR.

Jag skulle nästan vilja råda dig att köpa från annan tillverkare. Nu vet jag ju inte om det verkligen är bättre hos andra tillverkare, men om det är en Bosch, så anta inte att den tål sågspån utan plasta helst in den i gladpack och bygg upp en laboratoriemiljö där du ska använda den ifall något händer med maskinen.

Jag står faktiskt i samma sits som du. Jag är på gång att köpa på mig kap- gersåg, 2 skruvdragare, sänksåg, 2 vinkelslipar (olika storlek), tigersåg, sticksåg till mitt hus som jag renoverar.. Men efter min dränering och upplevelsen med vinkelslipen så överväger jag väldigt noga vem som får äran att tillverka mina maskiner, och det lutar ärligt talat inte åt Bosch.
 
Att överhuvudtaget behöva lägga energi på att tjafsa om en garanti, tänk om man som proffs hade råkat ut för ngt. sådant. Om jag vore hantverkare och behövde tjafsa om garanti så skulle jag bli skogstokig.
 
O
Kontakta ARN?
Jag har fått för mig att det kan finnas nånting som inte stämmer KKL när det gäller detta.
 
Det slår mig nu att firman som fixade bergvärme här lyckades först köra sönder en blå Bosch borrhammare av större modell (har aldrig sett en så stor maskin) när de skulle borra igenom vår källarvägg. Det blev bara ett hål. Då körde de med typ 70mm borr, och väggen är av natursten.

Dagen därpå kom de tillbaka med en ny blå bosch, lika stor, den kunde avsluta jobbet, men när han tog loss borren visade det sig att SDS fästet var sönderkört på den maskinen. Så han lyckades skrota två rätt häftiga maskiner på två dagar.

Jag tyckte det var lite kul att först borrar de utan problem 220m i berg (fast den borren kom nog inte från Bosch...), men sedan kan de nästan inte komma igenom väggen.
 
Odjuret skrev:
Kontakta ARN?
Jag har fått för mig att det kan finnas nånting som inte stämmer KKL när det gäller detta.
ARN är inkopplat så det är väl det jag hoppas på. Men fram tills dess så tvingas jag ju köpa mig en ny vinkelslip...
 
hempularen skrev:
Det slår mig nu att firman som fixade bergvärme här lyckades först köra sönder en blå Bosch borrhammare av större modell (har aldrig sett en så stor maskin) när de skulle borra igenom vår källarvägg. Det blev bara ett hål. Då körde de med typ 70mm borr, och väggen är av natursten.

Dagen därpå kom de tillbaka med en ny blå bosch, lika stor, den kunde avsluta jobbet, men när han tog loss borren visade det sig att SDS fästet var sönderkört på den maskinen. Så han lyckades skrota två rätt häftiga maskiner på två dagar.

Jag tyckte det var lite kul att först borrar de utan problem 220m i berg (fast den borren kom nog inte från Bosch...), men sedan kan de nästan inte komma igenom väggen.
Usch va jobbigt för det företaget. Tänk så har det kommit lite damm i maskinen och därför har den gått sönder. Då tvingas dom gå i konkurs för att bekosta två maskiner på två dagar har ingen råd med :)

För övrigt lite roligt att ett mindre hål är svårare än ett gigantiskt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.