Håller på och planerar belysningen i vårt nybygge och fick tipset att absolut inte ha led downlight
I ryggårdstsket då det kommer blända väldigt mycket vid tv tittande då de lyser rakt in i ögonen.

Fick tipset om stt ha belysning/spottar där taket möter väggen som lyser upp mot nocken och lyser upp hela taket. Detta ska ge en väldigt bra rymd så att säga?
Vad för någon belysning ska man ha isåfall?

Någon som har det likadant som kan rekommendera alt visa med bild?
 
D09
Led i fönster tycker jag ger ett fint intryck. Ska se om jag hittar någon bild :)

Jag bytte alla halogen i huset till led ( behöll sockel etc och bytte enbart lampan ) . Ger lite sämre ljus men helt ok och drar knappt någon ström.
 
Hmm, det låter intressant. Skulle också vilja se lite exempel på det!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det här är ju visserligen utomhus men principen är ju densamma. En armatur på varje sida.
 
Redigerat:
Då får man hoppas att det är snyggt hantverk, släpljus visar alla spacklingsmissar! ;)
 
simon__svensson skrev:
Håller på och planerar belysningen i vårt nybygge och fick tipset att absolut inte ha led downlight
I ryggårdstsket då det kommer blända väldigt mycket vid tv tittande då de lyser rakt in i ögonen.

Fick tipset om stt ha belysning/spottar där taket möter väggen som lyser upp mot nocken och lyser upp hela taket. Detta ska ge en väldigt bra rymd så att säga?
Vad för någon belysning ska man ha isåfall?

Någon som har det likadant som kan rekommendera alt visa med bild?
Vi tänkte köra på en sådan lösning först, men gjorde till slut lite annorlunda efter rådgivning med belysningsinredare. En långsidan(väggen) lyser vi istället upp med spottar monterade på skena i taket och på den andra långsidan kommer en led-list sitta med ljuset vinklat uppåt. På kortsidan kommer köra med up/down-lights monterade på vägg. Huset är inte färdigbyggt ännu så jag kan svara på hur slutresultatet blev ännu :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.