mattiasp skrev:
Här finns en länksida med en hel del om pseudovetenskap. Ganska långt ned på sidan finns rubriker om slagrutor. Kom igen -inte tror ni på sånt nonsens? Ni skämtar, va....?
[länk]
Jag hinner dessvärre inte delta i debatten mer den närmaste veckan. Lycka till med era tomtar, troll och slagrutor!
Har just märkt ut 200 meter elkabel i marken med hjälp av två bockade stål trådarna (gassvetstråd). De slog ihop exakt när man går över kabeln (refererar då till att jag kollat där kabeln går ner i marken och jag vet precis var den ligger), och då menar jag exakt. Läs lite fysik och naturvetenskap om magnetfält innan du avfärdar kunskap som använts i många hundra år.
1433099437091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
"Läs lite fysik och naturvetenskap om magnetfält innan du avfärdar kunskap som använts i många hundra år."
Ja just det ! Antar att du använde svetstråd med hög känslighet för magnetism. Och också att det var så att du hade ett kraftigt jordfel eller hade du nollan gåendes i en separat kabel och bara belastade 1 fas?
 
  • Gilla
larsbj och 1 till
  • Laddar…
3 fas kabel under belastning. Prova själv får du se.
 
Alltså, jag håller stenhårt på att det saknas stöd för detta. Alla vetenskapligt utförda experiment har kommit fram till att detta inte fungerar, och jag avfärdar fullständigt alla förklaringar jag stött på hittills till hur det funkar, i stort sett uteslutande är de rent trams.
Samtidigt använder jag utan att tveka slagruta för att märka ut alla typer av ledningar i backen, vattenledningar med eller utan vatten, kabel med eller utan ström.
Som vetenskapstroende skeptiker stör det mig, men så länge ledningen ligger där jag gräver är jag beredd att svälja den förtreten.
 
hsd
Currylinjer :rolleyes:
 
T
hsd skrev:
Currylinjer :rolleyes:
Hmm... är det vad man får i brallorna efter en för stark gryta på närmaste indiska "hak"...?
 
hsd
testarn skrev:
hmm... är det vad man får i brallorna efter en för stark gryta på närmaste indiska "hak"...?
googla;)
 
hsd
T
hsd skrev:
googla;)
Sorry! Jag glömde en liten gubbe... :surprised:

Jag försökte vara lite putslustig... :rolleyes:
 
hsd
(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.