Har installerat en RC306 i dag får se men när det gått ett tag. Testade kan slingan som är ett måste under installationen fick ljustera på 3 ställen. Testade sen under en timma klarar trånga passage samt ö som är för nära kant kabeln. Får se hur den klarar sommaren hade gärna set en wifi modul med gps så kunde man följa den från jobbet.
 
Har köpt en RC 306 och har en hel del bekymmer , den står nästan utanför laddnings station när jag kommer hem, trycker då på hem knappen och den går snällt in och laddar i 5-6 minuter backar sen ut och följer kantkabel ett varv utan att klippa , sen in i laddnings station efter laddning så står den på utsidan igen. Fick en ny laddnings station av återförsäljaren att prova med men samma resultat.

Jag har också problem med att få den att gå in i stationen , måste lägga kabel 5cm åt sidan och ställa den lite snett annars bommar den alltid.
Har också lagt in den på olika zoner men den har mycket svårt att hitta dit men den hittar alltid runt alla zoner när den följer kantkabel utan att klippa som jag berätta om i början. ??

När jag bär ut den till den zon jag vill ha klippt så gör den ett jätte fint jobb och går till laddning och backar sen ut .
Har nu hållit på med den i flera veckor och börjar tröttna rejält , någon som har en lösning
Vill tillägga att åf försökt hjälpa mig på bästa sätt
 
Hej får man fråga vart i landet du bor? Låter ju som att du kanske borde få testa en ny maskin också. Läste i en annan tråd att du hade problem med appen också.

Jag kan sitta inne i huset och nå klipparen via appen på de flesta platser i huset.

Har du någon karta eller kort på din installation? För de skulle ju hjälpa till att ge tipps.

Jag kör två zoner samt flera öar men de ligger för nära begränsningskabeln men fungerar bra för mig. Kan i morgon försöka ta kort samt en karta på min installation om det kan hjälpa dig.
 
Har en 306a sedan en månad.

Hade lite problem med när den skulle gå in på laddstationen i början eftersom min laddstation lutade i sidled. Det fick laddaren att knixa till lite och missa pinnarna.

Det enda jag skulle önska är att den kunde hantera sidledslutning längs med begränsningskabeln bättre. Är det bara uppför eller nedför går det dock bra. Jag har vissa delar som vida överstiger vad den egentligen borde klara av i lutning.

Annars mycket bra.
 
anette_jonas skrev:
Hej får man fråga vart i landet du bor? Låter ju som att du kanske borde få testa en ny maskin också. Läste i en annan tråd att du hade problem med appen också.

Jag kan sitta inne i huset och nå klipparen via appen på de flesta platser i huset.

Har du någon karta eller kort på din installation? För de skulle ju hjälpa till att ge tipps.

Jag kör två zoner samt flera öar men de ligger för nära begränsningskabeln men fungerar bra för mig. Kan i morgon försöka ta kort samt en karta på min installation om det kan hjälpa dig.
Hej.
Bor i Karlstad och har att göra med en bra åf men kunskapen kanske inte matchar problemen
Appen får jag avinstallera och återinstallera med jämna mellanrum och jag kan var max 2m från klipparen, att sitta inne är otänkbart, har en iphone 4S .
Jag har inga öar alls men 2 zoner + huvudzon , mellan zonerna ska den gå på betongplattor och under dem har jag lagt öarna som ska förhindra att den att passera under klippning helt enligt installationsanvisningen, har även provat med att dra isär in och ut ledningarna för att ibland så missa den själva infarten och gick rakt och tog ett varv till
Börjar tro på att jag fått ett Måndags ex
 
Ja i uppförs backar går den spikrakt men väl uppe så vinglar den igen innan den hittar rätt, jag har vägt av gräsmattan med vatten pass där laddstationen står så det ska inte vara det felet , hade kabel nedgrävd förut men har nu lagt den på gräsmattan de sista biten för stationen men ingen förbättring.

Gillar maskinen när den klipper , går tyst ett klipper fint , men så tråkigt att behöva sköta den manuellt
 
Hej

Okej bor i Göteborg så var lite långt för att testa min maskin på din installation då.

Sänder med kort som är tagit ut över vår trädgård når klippare utan problem inne den när den står och går vid basstationen. Kortet är tagit genom fönster så där av ej bra kvalité på det
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kort två vid gungorna där det är för trång men det klarar klipparen utan problem.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Låter som du ska försöka få prova en ny maskin med ny basstation hos dig.
 
floydinspace skrev:
Har en 306a sedan en månad.

Hade lite problem med när den skulle gå in på laddstationen i början eftersom min laddstation lutade i sidled. Det fick laddaren att knixa till lite och missa pinnarna.

Det enda jag skulle önska är att den kunde hantera sidledslutning längs med begränsningskabeln bättre. Är det bara uppför eller nedför går det dock bra. Jag har vissa delar som vida överstiger vad den egentligen borde klara av i lutning.

Annars mycket bra.
Hej!
Intressant med lutningen! Jag funderar på att köpa en 306, men har upp till 45-50% lutning i en slänt vilket gör mig tveksam. Hur brant är det som brantast för dig?
 
Hej!
Intressant med lutningen! Jag funderar på att köpa en 306, men har upp till 45-50% lutning i en slänt vilket gör mig tveksam. Hur brant är det som brantast för dig?
Hej,
Jag skall gå ut och mäta lite och ta lite kort i morgon så kan jag visa hur mina förhållanden se ut.
 
Åke Andersson skrev:
Ja i uppförs backar går den spikrakt men väl uppe så vinglar den igen innan den hittar rätt, jag har vägt av gräsmattan med vatten pass där laddstationen står så det ska inte vara det felet , hade kabel nedgrävd förut men har nu lagt den på gräsmattan de sista biten för stationen men ingen förbättring.

Gillar maskinen när den klipper , går tyst ett klipper fint , men så tråkigt att behöva sköta den manuellt
Hej Åke!

Jag har en TC300 som ju vad jag förstått är samma modell i annan färg och annan ytbegränsning. Jag hade också en del problem med att roboten inte ville docka, men jag tyckte det löstes rätt så enkelt genom att flytta kabeln till vänster om mittlinjen på laddstationen (om man tittar i den riktning roboten kör in) som du säger. Detta står även i manualen i någon av beskrivningarna hur man skall installera den. Har för mig det är sidan 13.

Jag har dock fått problem med drivningen av höger hjul vilket gör att roboten inte klarar att gå längs med kantkabeln utan att hamna utanför, det gör även att den inte kan gå hem och ladda själv, utan fastnar med E1 - 0031 och står och skäms någonstans i ett hörn. Detta har jag dock fått hjälp med och Witt har skickat en drivmodul som bör anlända här i dagarna. Kanske har du ett liknande problem? Jag märkte det genom att roboten ibland stod stilla men man hörde ändå motorn gå inuti.

Vad gäller appen: Ibland verkar den inte försöka koppla upp sig igen om den misslyckas. Då får jag stänga ner appen hårt och starta den igen för att den ska försöka på nytt (alltså med dubbelklick på hemknappen och sen dra uppåt på robomow-rutan, att bara gå ur och in igen räcker inte). En refresh-knapp i appen vore inte helt fel!

Det här är mina erfarenheter, hoppas att de kan vara till hjälp, om inte för dig så kanske för någon annan. :)

Vänligast,
Henrik
 
Funderar på att köpa en RC312, någon som har erfarenhet av denna? hur har era mindre RC modeller fungerat? hur är supporten från Robomow etc?
 
portugalhenrik skrev:
Jag hade också en del problem med att roboten inte ville docka, men jag tyckte det löstes rätt så enkelt genom att flytta kabeln till vänster om mittlinjen på laddstationen (om man tittar i den riktning roboten kör in) som du säger.
Gammal tråd, men ändå. Jag har lite samma fenomen med min RS630 och har också löst den genom att ställa stationen rätt långt åt sidan på samma sätt. Är mest fundersam på om det är en permanent lösning? Min gör även högerbågar när den går längre sträckor över gräsmattan, dvs den går inte helt rakt, men det kanske är som det ska!

/Boppen
 
J johank skrev:
Funderar på att köpa en RC312, någon som har erfarenhet av denna? hur har era mindre RC modeller fungerat? hur är supporten från Robomow etc?
Jag har en RC 312 o den har funkat jättebra efter jag har justerat kabeln några gånger eftersom jag vill få så mycket som möjligt klippt.
Har nu lyckats hitta kod till service menyn så jag ska testa att minska rotorvarvet så hörs klipparen ännu mindre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.