F
Han föregår väl med gott exempel för sitt parti och lever inte som man lär?
 
Alla är jämlika men vissa är mer jämlika än andra
 
Det allvarligaste är ju att vi uppenbarligen har en rätt osmart statsminister. Hade han haft lite bakom pannbenet så hade han ju haft vett att undvika sådana här grejer då han borde räknat ut att sådant här alltid kommer ut förr eller senare när någon journalist bestämmer sig för att börja leta.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Han måste nog varit den enda som ville ställa upp som kandidat i Sjunkarpartiet, det har varit väldigt tomt på avbytarbänken hos S på senare år...
 
Klantigt. Med den position han har borde han anlita någon att kontollera formalia och pappersexercis runt projekten för att undvika sådana fadäser.
 
O
Kommunen har sagt att det finns ett muntligt godkännande... Tänk att kommunen kommer ihåg det! Tror de försöker rädda sitt skinn... Jag har aldrig varit med om att kommunen har hållit mig om ryggen och sagt att han har ett muntligt godkännande....
 
  • Gilla
kontorsråttan och 2 till
  • Laddar…
C
Odjuret skrev:
Tänk att kommunen kommer ihåg det!
Och detta trots att de inte ens diariefört beslutet! Varvid de till och med erkänner att de själva brutit mot lagen genom att strunta i att diarieföra det.
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Helt makalöst detta, att denna regering får hålla på så här
 
Undra om kommunen styrs av.....? muahahaha, kalkoner!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
K
Jag har också fått göra så där med mitt avlopp och jag är definitvt inte statsminster. Kommuntjänstemannen sa "Du bor på landet nu, ta det lungt så ordnar det sig.." Gjorde klart avloppet och fick det besiktat varefter jag lämnade in Bygganmälan och kontrollplan. Hur enkelt som helst. Men - det är klart - här känner alla varann. DET är den stora skillnaden. I storstaden kan man inte släppa alla lösa på det här sättet. Det fattar vem som helst...
 
K@lleTolv skrev:
Jag har också fått göra så där med mitt avlopp och jag är definitvt inte statsminster. Kommuntjänstemannen sa "Du bor på landet nu, ta det lungt så ordnar det sig.."
...
Nu är det så att svetsministern är före detta ordfarande i fackföreningen IF Metall, f.d. Metallindustriarbetareförbundet.
Och där gällde inga muntliga löften eller kompisöverenskommelser med arbetsgivarna

Jag har själv förhandlat med Metall-41:an i Göteborg, och bläck på papper var det enda som gällde, något annat accepterades inte.

Så det som kommunen hittar på (troligen rodnande och med fingrarna i kors bakom ryggen) är säkert inget annat än en efterhandskonstruktion som ett försök att rädda Sveriges sämsta regering på 100 år :p
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.