Håller på och bygger landgång på vinden inför tilläggsisolering. Mäktar bara med att jobba i 1,5 timmar åt gången, hettan är olidlig och att ligga dubbelvikt när man är två meter lång och har dåliga knän är helt galet. Sitter med pulserande huvud och hinkar vatten nu.
 
Jag sparar min tilläggsisolering av vinden till hösten/vintern för att slippa just det. Jobbigt nog för mig som är 25cm mindre.

Bastu är för lätt, det går snabbare att svettas på vinden ;)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Samma här, planerar att slutföra andra och sista etappen till senhösten eller vintern. Började lite smått i mars i år men gav upp för det var så trångt och dammigt.
 
Idag har jag satt färdigt lärkpanelen på ena sidan huset, saknas bara några 100-spik innan det är klart. Hann även få upp första stolpen till räcket på balkongen :)

I morgon ska det fullkomligt vräka ner regn precis hela dagen så det blir nog att tvätta av takfoten med målartvätt istället för att fortsätta med räcket...
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjar ta sig i badrummen.. Kaklat och klart ska det vara nästa vecka. Kanske dags för en egen tråd..

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09
Sotarn har varit på besök..

Snabb nisse tydligen.. På språng vidare efter 14 min
 
fremax skrev:
Kanske dags för en egen tråd..

Med vänlig hälsning, fremax
Badrumsrenoveringar borde enligt lag alltid få egna trådar. ;)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpt en vedspis, nu är den i molekyler! :)
 
Bytt blandare i duschen.
 
Spikat lärkpanel, inte som att spika snabbvuxen gran precis.... Krävdes både 2 och 3 gånger så många hammarslag per spik tror jag :D

Hann börja rengöra takfoten från resterna av en fd. murgröna, sen kom syster och fick kvällskaffe. Tur var väl det för jag var måttligt road av arbetsuppgiften...
 
Inga bilder på panelen? :)
 
D09
regn regn regn regn och där var backen borta...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Inga bilder på panelen? :)
Jo, det kommer! :)

Idag har jag blivit vansinnig på att det är omöjligt att borra rakt och snyggt genom räckesstolparna på balkongen och gett upp. :mad:

Ska åka och köpa en stor påse godis och kolla på en film istället.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har inga problem att få kvällen att gå, 3,3 ton som ska bäras in i källaren.
WP_20150603_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bära in? Jag ställer mitt utanför pannrumsfönstret och sen häller jag i vid behov i ett 700kg förråd! :)

Själv håller jag på och ska måla mina fönster! :) ska man behålla fönsterbläcken som är galvade originalprylar eller ska man spika fast nya? Ingen rost alls på dessa, bra skick faktiskt! Huset ska putsas om.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.