Har en fönsterbräda som det verkar ha kommit ner fukt i av oklar anledning. Trät har liksom svällt lite underifrån och man ser en liten spricka i färgen. Hela brädan är förmodligen fabriksmålad från börja och väldigt jämn och slät. Hur gör jag detta så att det ser bäst ut? Slipar ner själva problemområdet (ca 1dm i diameter) och målar hela brädan? Hur skulle du ha gjort? Lite hallå yxskaftnivå på frågan men jag är prestigelös så ..
 
Sätta dit en ny?
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Byter du hela bilen när oljepumpen strejkar också? Låt mig formulera om frågan. Hur fixar man problemställningen snyggt utan att byta hela skivan och därmed fogarna mot fönstret?
 
Redigerat:
Slipa av och måla om den.
Det intressanta är ju varifrån fukten kommer? Övervattnade blommor eller regnar det in?
 
Jag har inte sett några blomkrukor stå där och vi har bott i denna nybyggda kåk i nån månad. Så jag förmodar att någon har ställt en kopp där och håller tyst om det .
 
myrn skrev:
Byter du hela bilen när oljepumpen strejkar också?
Ovanligt korkad jämförelse, lycka till med husägandet....
 
  • Gilla
SueCia
  • Laddar…
Stefan: Varför svarar du överhuvudtaget? Kan tänka mig att 50% av dom där 3743 inläggen är just sådana som de ovan. Helt utan värdefull substans. Inser att det kryllar av folk här på forumet som är fackmän alternativt är mer intresserade än andra. Tur för dessa att det finns folk som mig som betalar er. Det är precis min plan. Betala mig ur i stort sett allting.
 
  • Gilla
fusion
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.