Tänkte jag skulle dela med mig lite av mitt projekt med ett eget, hemligt, herr-rum (kvinnor är givetvis också välkomna).

Letade efter en hel del inspirationsbilder när jag byggde det här men tyckte det var lite svårt att hitta så tänkte jag när jag nu var klar så skulle jag dela med mig av ideerna till andra här på forumet då jag själv fått hjälp av andras bilder många gånger.

Rummet ligger i källaren det är den gamla gillestugan som vi delat av till två mindre rum. Gästrummet är runt 10-12 kvm och herr-rummet är 12 kvm.

Vi ville fånga känslan av att man befann sig i en gammal engelsk herrgård (och glömma bort för en stund att man befann sig i ett radhus med eternit-fasad). Mycket inspiration hämtades från barer och restauranger. Nästan all inridning är köpt på loppis (sambon är loppis-tokig och älskar inredning så det här var minst lika mycket hennes som mitt projekt).

Börjar med bilden ifrån prospektet och sedan mina egna. Jag ber om ursäkt att det är lite dålig kvalitet på några av korten.

16.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.11.08.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.11.14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.11.22.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.11.43.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2014-11-30 20.41.49.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2014-11-30 20.42.00.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.12.43.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.13.02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2015-01-12 18.13.07.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 55 till
  • Laddar…
Klockrent! :D
 
Kul med lönndörren.
Att den är smal, gör herrummet ännu bättre. Jag har hört att 1800-talets herrum ofta hade en smal dörr, för kvinnor hade inte tillträde och det blev även nästan omöjligt för dem att komma in, med dåtidens breda kjolar. :)
 
  • Gilla
Byggmästaren71
  • Laddar…
Humidor men inget whiskey skåp :confused: , inget riktigt herrum då :p , eller är flaskorna dolda inuti jordgloben?

Hur som helst, mycket imponerad av lönndörren och rummet. (y)
 
Coolt!
 
Coolt, nu skall frugan bearbets :banghead:
 
hur har du löst låsningen/öppningen?
 
  • Gilla
LarssonBygger
  • Laddar…
@fusion 1433256079054-1861208164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 27 till
  • Laddar…
sir_daniel skrev:
hur har du löst låsningen/öppningen?
Kolla tredje bilden nerifrån.
 
såg hästen, men tänkte på låsningen, eller är det vanligt dörrlås som dras med hästen?
 
Ska väll tilläggas att jag murade igen det gamla källarfönstret och då passade på att sätta in två st kanalfläktar a 300kbm/Tim styck så att blossa iväg på en cigarr går fint utan att risk för att röklukt sprider sig. Skapar ett ganska bra undertryck men skulle jag göra om det så skulle jag kört ännu mer fläktkapacitet, dels för att kunna vädra ur snabbare och dels för att kunna köra på lägre hastighet och därigenom lägre ljudnivå.
 
  • Gilla
Cecilia R och 1 till
  • Laddar…
Vanligt dörrlås kopplat till en vajer och sedan är handtaget monterat uppochner samt avskuren för att inte slå i när man stänger.



1433256618087-976186570.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
tommib
Awesome! Jag vill ha! Väldigt snyggt med lönndörren
 
Älskar allt utom Europakartan och att tapeten och panelen inte går hela vägen runt. Är dörren på insidan också klädd med tapet och panel eller är den synlig?
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Mikael_L
fusion skrev:
Humidor men inget whiskey skåp :confused: , inget riktigt herrum då :p , eller är flaskorna dolda inuti jordgloben?

Hur som helst, mycket imponerad av lönndörren och rummet. (y)
Sirmoloko skrev:
@fusion [bild]
Roligaste denna vecka, och säkert inräknat förra veckan också. :D (y) :cool:
 
  • Gilla
VikHe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.