P
Hej alla!

Tänkte höra med er vad man ska göra med alla dessa dvd filmer som man aldrig ser på? att sälja är ju svårt för dom betingar nästan inget i värde (min andra hälft va iväg och hade med sig runt 300 dvd filmer på en loppis i lördags och hon sålde kanske 3-4 st) och jag har säkert 300 till som bara ligger.

tradera som paket pris? tex 10st för 100kr? eller är det bara återvinningen som gäller?
Jag vill inte hålla på att föra över dom på datorn för alla bra har jag redan på bluray :|

så när den tekniken blir gammal och uråldrig.. ja då står man på samma ruta igen!


så vad/hur gör ni?
 
Lägg ut på någon köp/sälj sida på Facebook i ditt område. Typ 1k-2r styck så får du iaf lite pengar för dom, och sälj då allt i ett paket.
 
Korvgubbe
Kolla om det inte finns någon ungdomsgård eller gruppboende i din närhet som kan vara intresserade. Bättre än att skicka dem till tippen tycker jag.
 
P
Tack för svaren! ja min andra hälft har lagt ut en massa på Facebook men de går trögt där med.. ska prova lägga ut dom dyrare boxarna på tradera.. ungefär hälften är oöppnade filmer så man blir lite fundersam hur man ska göra... samma med dessa vhs? finns det ens någon marknad för vhs idag?
 
Ser man samma film fler gånger? Då kan man ju bara kolla TV4....
 
Jag gjorde mig av med alla vhs redan för 10 år sedan, då försvann min vhsspelare hehe. Sålde dem via blocket på annons.. men fick knappt nått för dem (men flersiffrigt iaf), men en 300 st vhs tar plats! Oavsett om man har dem i hyllan eller i flyttlådor.. ville bara bli av med dem..

DVD:erna jag har nu.. ligger fortfarande i lådor och väntar på att ställas upp. Eg behöver man väl dem inte (har både egen server och netflix, plus tv..)..men de tar iaf inte lika mycket plats som vhs så de får hänga med några år till :)

Till dig skulle jag rekommendera blocket.. och tålamod!! Det är inget som säljs i ett naffs, rätt person måste se annonsen. Men ju lägre pris du har, ju snabbare kommer nog köparen..

Brukar se själv på loppisar för en 10 kr st.. och då får man ju tänka sig att de som säljer vill ha en vinst.. så de har nog köpt dem billigare i sin tur.. (när jag säljer saker är min målgrupp nån som vill ha dem själv.. inte sälja vidare.. så jag säljer då lite dyrare.. men köper de allt får de prutmån hehe)
 
Ge bort till nån som har det sämre.....
Finns ju inga pengar i detta, inte ens en beg BD går ju sälja knappt. Fattar inte alls varför man köper det längre, har slutat helt och hållet.
 
Vi slängde våra DVD-skivor för någon månad sedan. Sparade de som vi hade särskilda minnen till som Familjen Macahan, Seinfeld och Sopranos-boxarna. Orkade inte hantera de övriga.
 
Vill du verkligen bli av med det och inte lägga massa tid på dem, då är det bortskänkes som gäller, och det gäller VHS; DVD, CD..

Om du inte har några boxar eller ovanliga utgåvor av något som kan betinga lite extra pengar.
 
P
Tack för svaren! får fundera hur man ska göra.. Dom man inte får iväg får någon loppis eller så insamlingen!
 
De är fina prydnader i hylla, för en sann fane av film och musik.

Men om man verkligen verkligen inte vill ha dem, så sorteras de som brännbart.

Jag har nog inte köpt min sista DVD eller CD än, och om jag har börjat samla en serie på dvd så vill jag ha hela serien på dvd innan jag är nöjd.
 
Är dvd så ute? Vill inte folk ha fysiska original?
Jag har ingen filmsamling men väl musik, på cd och vinyl. En del musik åker in i telefonen osv men jag skulle inte göra mig av med originalen, elektroniska lagringsmedier är väldigt flyktiga och kräver aktivt handlande för att finnas kvar över tiden.
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Man kan göra en hel del skulle jag säga, jag tänkte kanske hänga upp en massa på en vägg som cool inredningsgrej, kanske i form av noter eller instrument. Man kan ju klippa sönder dem och skapa vilka former man vill. Om du googlar diy cd-skivor så får du upp en massa grejer, t.ex lampskärmar, bord, ljusstakar, discokulor, spegelramar.
 
Man kan hänga upp dem i trädgården för att skrämma bort fåglar, rådjur eller spöken ;) vet inte vilket, men jag har har sett att folk gör det.
 
CDlampa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


f193f23a23f23a74cc3eae3e0d77d980.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.