Släpp loss lite, något som gör dig på bra humör direkt när du kommer hem. En klar röd färg, varm och åt det lite ljusare hållet skulle bli snyggt. Elementet, tja, bygg in det, ingen större kostnad och det skulle bidra till att förändra ditt första intryck. Ser inte hur det ser ut riktigt, men finns utrymme så skapa dold förvaring för ytterkläderna, deppigt att se dessa hänga framme. In med en "galen" armatur, en som är kul, kanske i mässing/guldfärg, då handtaget har den färgen, byt det andra också så det hänger ihop. Sprutlacka sedan spegeln i samma färg, det är snyggt mot vitt och rött.

Det är ett litet utrymme men första känslan du får när du kommer hem, så satsa på att sudda bort dåliga minnen, markera en nystart. Tänk fräscht och kul, inget lagom beige.

Jag tror du kommer gilla det och folk som besöker dig kommer haja till. I sämsta fall kan du göra om det, men det tror jag inte du gör. De tapetförslag du fått är det inget fel på, men de är väldigt "minimjölk".
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
berne88 skrev:
nu fick jag en ide att tapetsera en lila väggen, där hatthyllan är. å sätta en sån här
bättre bild, [länk]
Jättesnygga båda två!
 
Byta lampa, kanske denna http://images.styleroom.se/image/scaled/huge/dd3c/1/303667-kartell-fly.jpg
ifall du gillar det gröna temat.

redigerar: denna är lite billigare och har bättre färg http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=114257&click=cmj

redigerar igen: till trädtapeterna hade denna passat tycker jag http://www.ellos.se/ellos-home/taklampa-bambu/409427?tduid=d06a46d0332058c0410fc0fb610b3cc5&extcmp=04_TD_AFF
Tänk om min man hade fått ge mig fria händer... då hade det blivit snyggt ;)! Vi har helt olika smaker :)
 
Redigerat:
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Tjusig hyllor/Stave speglar ger ett ganska strikt men trevligt intryck. Jag har dem i min hall (samt Malm, men det finns ingen plats för det här).

Röd som komplement till golvet eller någon bra grön som kontrast till golvet som möbel, dörr eller dörrkarmar skulle nog funka bra.

Vad är den fjärde dörren, är det källartrapp eller förråd under trappen?
 
Mirar skrev:
Tjusig hyllor/Stave speglar ger ett ganska strikt men trevligt intryck. Jag har dem i min hall (samt Malm, men det finns ingen plats för det här).

Röd som komplement till golvet eller någon bra grön som kontrast till golvet som möbel, dörr eller dörrkarmar skulle nog funka bra.

Vad är den fjärde dörren, är det källartrapp eller förråd under trappen?

Det är en dörr ner till källaren,
 
pillan71 skrev:
Håller med Robert, eller nån fin skarpare grön färg, jag gillar tex färgen på den här dörren jättemycket [bild], svårt att hitta en tapet som motsvarar den färgen, på [länk] finns en del fina tapeter.
Jag gillar Ikeas sko- och hatthyllor som heter Tjusig, de i svart skulle passa [länk]
tycker den hatt hylla, den som är på bilden är fräck.... vet du vad det är förnågon? en sån i svart, med björktapeten, de kan nog bli snyggt, å sen den svarta bambu lampan


hahaha Satan vad sugen ja är på att dra igång... Vill börja NU....

men är ni har fått mig hur "balans" nu är jag tveksam till element skydd,

om jag kör på en av de tapeter ja länka i tidigare, vilken av dom?
å sen vad ska man ha för tapet på dom andra väggarna, en vägg går ju ganska så högt upp i trappen, å den som den möter i hörnet är vit å svart, med massa mönster.

en svarta hatthyllan kan ju funka med, men ska man ha något snyggt under? ett litet skåp, eller skoställ elller något sånt?
 
Redigerat:
blir tokig på alla tapeter som de finns:( :confused:
 
berne88 skrev:
blir tokig på alla tapeter som de finns:( :confused:
Så här tycker jag:
- senare tapeten av de två trädtapeterna, dvs den som är skarpare i svart-vitt
- ha den på alla väggar utom den väggen där ytterdörren är. Eftersom ytorna på de tre väggarna är så små så blir det inte för mycket.
- den väggen som är vid ytterdörren och går upp i trappen tycker jag ska vara helt vit.
- skohylla under klädhängare/hatthylla tycker jag är praktiskt om den har "galler" så grus och annat faller ner på golvet och är vägghängd och så högt upp att man kan dammsuga under, annars kan man skippa det. Hittar du en modell som du gillar så kan du säkert måla den svart.
- spegeln kan kanske upplevas lite för stor och klumpig för hallen (svårt att säga utifrån bilderna) så byt den mot en smalare.
Om du vill ha lite färg så in med en matta och en växt där krukan matchar mattan och en tavla där ramen också är i samma färg.

Vet inte vad det är för hatthylla tyvärr.
Redigerat: länken är här...
 
Redigerat:
Min man och jag gjorde en skohylla av kraftiga ohyvlade grenar. Eftersom vi inte var så allvarliga med den och inte fäste ihop den ordentligt så gick den sönder snabbt :) Men gör man det ordentligt och en matchande hatthylla så kan det nog bli snyggt mot trädtapeten.
 
berne88 skrev:
men är ni har fått mig hur "balans" nu är jag tveksam till element skydd
Haha, förstår dig, men det var lite meningen också. Jag personligen tycker väldigt mycket om klassiska radiatorer och fick medhåll från någon mer. MEN. Samtidigt var det tre andra som tycker elementskydd både är snyggt och praktiskt. Så be om allmäna råd är svårt då vi inte känner dig riktigt...
berne88 skrev:
tycker den hatt hylla, den som är på bilden är fräck.... vet du vad det är förnågon? en sån i svart, med björktapeten, de kan nog bli snyggt, å sen den svarta bambu lampan


hahaha Satan vad sugen ja är på att dra igång... Vill börja NU....

en svarta hatthyllan kan ju funka med, men ska man ha något snyggt under? ett litet skåp, eller skoställ elller något sånt?
Om du är väldigt sugen på att komma igång och renovera är mitt tips att faktiskt bygga din egna klädhängare.
Jag har svårt att ge dig råd och tips på vilken klädhängare DU gillar och smälter in i DITT hem med DIN övriga stil. MEN. När du väl hittat inspiration och ritat ner klädhängaren på en skiss... Då befinner du dig verkligen på rätt forum. Här finns otroligt mycket tips och kunskap för hur du senare förverkligar DIN EGNA KLÄDHÄNGARE.


IMG_20150602_145500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det här är det första jag och min sambo byggde ihop till vår lägenhet. Ett exempel bara...


IMG_20150602_145525.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ursäkta oredan men efter fasadbytet i våras blev det lite virke över. Spillvirket hamnade dolt under trappan och snickrades ihop till en skohylla. ("hyllplanen" är lockläkt och konsolerna är överblivna takläkt)
 
Vii också stämma in i den lilla kören att elementet är väldigt snyggt som det är. Att bygga egen skohylla har den fördelen att man kan göra avståndet mellan två hyllor större så att kängor som har högre skaft går in på undre hyllan.
 
ytterligare till trädtemat matta från h&m home
(det här var en kul tråd! och jag får mycket ispiration till vår pyttelilla hall i huset som vi ska flytta in i :) )
 
pillan71 skrev:
Så här tycker jag:
- senare tapeten av de två trädtapeterna, dvs den som är skarpare i svart-vitt
- ha den på alla väggar utom den väggen där ytterdörren är. Eftersom ytorna på de tre väggarna är så små så blir det inte för mycket.
- den väggen som är vid ytterdörren och går upp i trappen tycker jag ska vara helt vit.
- skohylla under klädhängare/hatthylla tycker jag är praktiskt om den har "galler" så grus och annat faller ner på golvet och är vägghängd och så högt upp att man kan dammsuga under, annars kan man skippa det. Hittar du en modell som du gillar så kan du säkert måla den svart.
- spegeln kan kanske upplevas lite för stor och klumpig för hallen (svårt att säga utifrån bilderna) så byt den mot en smalare.
Om du vill ha lite färg så in med en matta och en växt där krukan matchar mattan och en tavla där ramen också är i samma färg.

Vet inte vad det är för hatthylla tyvärr.
Redigerat: länken är här...


typiskt att du å även jag gilla den tapete,,, det är inte billigt med tapeter från cole and son:( därför tänkte jag att de kunnde varit bra att ha den på väggen där källar trappen är. då räcker de med 1 rulle:)

får fundera lite på de:)
 
berne88 skrev:
nu fick jag en ide att tapetsera en lila väggen, där hatthyllan är. å sätta en sån här:[bild]

alt:[länk]

bättre bild, [länk]
Vet du vad det här är för tapet? Jag tyckte den du har på bilden är riktigt fin!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.