Hej!

Ska regla upp ett 30 kvm golv på oisolerad betongplatta. Ska fästa isolering mellan reglarna och mekaniskt ventilera golvet underifrån. Hur hänger jag upp isoleringen på bästa sätt mellan reglarna? Nivells isoleringsbärare fungerar nog bra men är ganska dyra.
 
Köp en rulle hålband, skruva fast bitar innan du monterar reglarna.
 
  • Gilla
frihopper
  • Laddar…
S
Vad kostar nivells prylar? Jag körde nämnligen själv med såna då jag inte orkade krångla med en egen lösning.
 
Vante skrev:
Köp en rulle hålband, skruva fast bitar innan du monterar reglarna.
Tack! Skruva fast hålband som ett kryss under reglarna och sen lägga isoleringen ovanpå detta? Om isoleringen är någorlunda styv kanske ingen trossbottenskiva behövs?
 
SueCia skrev:
Vad kostar nivells prylar? Jag körde nämnligen själv med såna då jag inte orkade krångla med en egen lösning.
Isolerbärare hos Beijer (förmodligen inte billigast men ändå) kostar för 95 mm, 12,95 kr/st. Och enligt Nivells beräkningar behöver jag för 25-30 kvm 250 st, vilket innebär ca 3 200 kr enbart för dessa. Skulle jag köpa Nivells isolering 95 mm också kostar den 217 kr / kvm, vilket för ca 26 kvm blir 5 642 kr. För upphängning av isolering mellan reglarna och isoleringsmaterial skulle det alltså kosta ca 9 000 kr för 26 kvm för Nivells prylar. Det tycker jag är riktigt överprisat även om det är smidigt med isolerbärarna.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.