Autocut i frihamnen (Stockholm) skar ut bokstäverna.
 
Mikael_L
Södertälje Specialsnickeri NC-fräser nog efter hur du vill ha det.

Har en hemsida, som returnerar texten "under ombyggnad" eller vad det nu stod. hmm, hoppas dom finns kvar.
De har även en facebook-sida, där finns lite bilder av vad dom kan åstadkomma.
 
När det gäller pussel, så tittade jag på lite pusselbitar nu, och jag är övertygad om att de stansas. De har den där typiska stans-kanten, som buktar ner på ovansidan och buktar ut på undersidan.

Stansning känns också som en billigare process för massproducering, bara kör pusslet mellan två valsar så är det klart.

Eftersom det finns proffs här:

Är maskiner som dessa något att ha: http://www.aliexpress.com/wholesale...31220814&SearchText=cnc+laser+cutting+machine ?

Det är ju inte så mycket pengar, så man blir ju lite misstänksam. Å andra sidan, de är ju coola...
 
Redigerat:
Mirar skrev:
De där Aliexpress-maskinerna klarar ju inte så stora ytor. Verkar vara mest för kretskorttillverkning?
Det finns olika. Det finns sådana som kan hantera meterstora stycken och skär 12 mm plywood.
 
makervall skrev:
Varför skulle man inte kunna laserskära plywood?
Jag vill ha tunn plywood och jag har sett rätt mycket laserskuren och laseretsad tunn plywood. Jag trodde att det skulle vara mycket lättare att hitta lokalt, faktiskt.
 
Hittade du någon som kunde laserskära? Jag vill laserskära träskivor (plywood) som är ca 1 mm tjocka.
 
Plywood som är 1 mm???
Det är väl faner du tänker på.
Intarsia tänker jag då...

I Huddik finns en som skär i trä.
Protte
 
Flygplans plywood är väldigt tunt finns från 0.4mm till 10 mm
 
pär h skrev:
Flygplans plywood är väldigt tunt finns från 0.4mm till 10 mm
Hur många lager har en plywood som är 0,4mm?
 
Sorry, jag är inte så bra på det här med trä :)

Så här ser skivan ut:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och den är nog i själva verket snarare 3 mm:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.