Med en sådan öppen planlösning så behövs varken öar eller zoner om et är tillräcklig plats för klipparen att komma runt objekten.
 
Mmm, det är med skräckblandad förtjusning som jag har följt den här tråden. Jag fastnade för Worx redan för 2 år sen, och sen dess verkar den bara ha blivit bättre, fram till 2015 års modeller. Nu förstår ju även jag att det är de som är missnöjda som tar sig till såna här forum, och att det säkert finns bra många fler som inte har problem.
Men vad är egentligen status, är det stora problem med programkort och laddstationer fortfarande, eller är det främst mjukvaru-issues?
Jag hade jag gärna köpt en klippare direkt, men vill gärna inte köpa något som är defekt.
Tack på förhand!

//Henke
 
evesve skrev:
Med en sådan öppen planlösning så behövs varken öar eller zoner om et är tillräcklig plats för klipparen att komma runt objekten.
Det medför alltså inget onödigt slitage när roboten bumpar in i saker "by design"?
 
Nä jag tänkte faktiskt strunta i öar, min tomt ser ut så här. Synpunkter?
Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Exile82 skrev:
Mmm, det är med skräckblandad förtjusning som jag har följt den här tråden. Jag fastnade för Worx redan för 2 år sen, och sen dess verkar den bara ha blivit bättre, fram till 2015 års modeller. Nu förstår ju även jag att det är de som är missnöjda som tar sig till såna här forum, och att det säkert finns bra många fler som inte har problem.
Men vad är egentligen status, är det stora problem med programkort och laddstationer fortfarande, eller är det främst mjukvaru-issues?
Jag hade jag gärna köpt en klippare direkt, men vill gärna inte köpa något som är defekt.
Tack på förhand!

//Henke
Har också följt Worx ett par år och slog till på en (näst minsta) för några veckor sedan, den har tuffat på som den ska förutom lite injusteringar av slinga och hinder. Igår stod den hela dagen pga att det regnande, hoppas den vaknat till igen och klipper som det ska när det verkar vara uppehåll.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det var bra nyheter! Dessutom verkar din regnsensor fungera, det har varit spridda rapporter kring det hittills.
Jag är övertygad om att det i grund och botten är en jäkligt kompetent kamrat, men lite mjukvarumissar har spökat i år. Såg rykten om en uppdatering 9/6, efter det kanske det mesta är åtgärdat?!
 
breakman skrev:
Har också följt Worx ett par år och slog till på en (näst minsta) för några veckor sedan, den har tuffat på som den ska förutom lite injusteringar av slinga och hinder. Igår stod den hela dagen pga att det regnande, hoppas den vaknat till igen och klipper som det ska när det verkar vara uppehåll.
Använder du dig av öar? Känslan är att risken för fel blir större om man ska bråka med sånt!
 
Är inne på en WG796 eller WG791 alt HQ 310/315. hur mycket klipper era 796/791:surprised:r? enligt manulen ska den gå 27h på en gräsmatta på 1000kvm. Räcker det för att den ska täcka det en gång eller måste den gå mer för att få ett bra resultat? har en rätt platt matta med två större områden (fram/baksida) och två mindre på sidorna av huset så inget komplicerat.
 
Nicke Nyfiken
Exile82 skrev:
Använder du dig av öar? Känslan är att risken för fel blir större om man ska bråka med sånt!
Jag har 15 öar av olika storlek och form. Jag har aldrig haft några problem över huvud taget. Den har gått bra sedan dag ett, frånsett att slingan behövde justera några gånger i början efter installationen. (Dock inte pga öarna)

Följer man bara installationsmanualen och låter bli att göra egna kreativa lösningar i strid med manualen, så tror jag inte man behöver vara orolig för att öarna ska orsaka problem. Det är i alla fall min erfarenhet.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
johank skrev:
Är inne på en WG796 eller WG791 alt HQ 310/315. hur mycket klipper era 796/791:surprised:r? enligt manulen ska den gå 27h på en gräsmatta på 1000kvm. Räcker det för att den ska täcka det en gång eller måste den gå mer för att få ett bra resultat? har en rätt platt matta med två större områden (fram/baksida) och två mindre på sidorna av huset så inget komplicerat.
Den klipper nog hela p¨å 27 timmars körning,man skall vara klar över att i dom 27 h så ingår laddningen,har jag fel så rätta mig
 
  • Gilla
MrH
  • Laddar…
nauleem skrev:
Det medför alltså inget onödigt slitage när roboten bumpar in i saker "by design"?
Min f.d. Robomow hördes varje gång den gick mot ett träd. (OK, köptes 2009, är säkert bättre idag.)

Nuvarande 790 varken hörs eller hoppar till när den går emot något.
Sen håller jag med dom som skriver att det inte är problem med öar om man följer regelboken.
 
  • Gilla
Kenneth 53
  • Laddar…
evesve skrev:
Min f.d. Robomow hördes varje gång den gick mot ett träd. (OK, köptes 2009, är säkert bättre idag.)

Nuvarande 790 varken hörs eller hoppar till när den går emot något.
Sen håller jag med dom som skriver att det inte är problem med öar om man följer regelboken.
Nä, det kanske inte är ett problem egentligen.
 
evesve skrev:
Min f.d. Robomow hördes varje gång den gick mot ett träd. (OK, köptes 2009, är säkert bättre idag.)

Nuvarande 790 varken hörs eller hoppar till när den går emot något.
Sen håller jag med dom som skriver att det inte är problem med öar om man följer regelboken.
Följer ni regelboken när det gäller trådar i samma spik ut till öarna
 
evesve skrev:
Sen håller jag med dom som skriver att det INTE är problem med öar om man följer regelboken.
Elkludde skrev:
Följer ni regelboken när det gäller trådar i samma spik ut till öarna
...
 
Jag antar att den klipper hela på 27h men då behöver den ju gå minst det dubbla om gräsmattan skall hålla sig fin. Hur mycket kör ni era? Och blir resultatet bra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.