Jag har en vägg hemma, som jag skulle vilja sätt in en dörr i, men om jag sätter in den, så kommer ma. Komma ut på vinden, å där står stegen som tar en upp på vinden över hela huset.

Så jag behöver kontakta någon som kan hjälpa mig att tänka, å komma på hur man kan göra de smidigt som möjligt, å framförallt få ett bra flytt i allt.


Men vem ska man kontakt för de?
 
Man kan börja med att lägga upp en bild & skiss på hur det ser ut här så får man troligtvis några nya infallsvinklar. :)
 
IMG_0216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0217.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0220.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0221.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




här kommer lite bilder, ska göra en liten snabb skiss i sketcp så ni får en bättre överbild över de hela:)
 
Kom på att en liten förklaraing kanske kan hjälpa:)

Bild 1.. Det är en dörr som man kommer in till vinden, det är i hallen upp övervånigen
Bild2. Är hur det ser ut bakom dörren, där står även en stege som går upp till vinden som är överhela huset. även murstocken står där. framför stegen, som man kan se lite av.
Bild3. Det är den väggen som jag skulle vilja ha in en dörr i för att kunna få ett "extra" rum, så man kan gå från hallen direkt in i sovrumet, och behöver inte gå igenom ett annat rum.
Bild4: Det är hur det ser ut om man öppnar dörren in till kattvinden å tittar åt vänster, så är det ett litet utryme,
Bild 5: Är var dörren kommer att sitta, i rummet när det är klart.
 
Så min take är väl... Ta bort den dörren, Sätt en vindsluck upp till vinden, men hur ska man lösa för att kunna ta sig in på vinden?
å dörren man tar bort, om man kan lyckas så den hel, så kan man sätt den i väggen för att få samma dörrar överallt u huset.
 
ritningnfvfv.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du får ta bort stegen förståss och sätta en sån där nerfällbar stege med lucka i taket på något annat ställe där den är mindre ivägen.
 
Anna_H skrev:
Du får ta bort stegen förståss och sätta en sån där nerfällbar stege med lucka i taket på något annat ställe där den är mindre ivägen.
ja det är tanken. tror de kan gå att sätta en sån lucka där idag, men det storaproblemet är hur man ska göra till vänster, när man kommer in i "hallen" mellan dom 2 dörrarna.
 
Det blir väldigt trångt om du sätter en sådan stege i det lilla utrymmet, bättre att göra det i den stora hallen eller i ett av sovrummen. Mot kattvinden sätter du förståss en vägg med en måttbeställd garderobsdörr i.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Det blir väldigt trångt om du sätter en sådan stege i det lilla utrymmet, bättre att göra det i den stora hallen eller i ett av sovrummen. Mot kattvinden sätter du förståss en vägg med en måttbeställd garderobsdörr i.

riktigt bra ide:) nja det gör ju inte så mycket heller om de blir trångt, jag använder inte den så ofta, kanske 1 gånger per år om ens de... men jag får mäta å kika lite... å se om den ens får plats med en sån lucka.
 
Du förvarar inget däruppe?
 
Ne det är bara massa sågspån.... Inte något annat
 
Är väldigt kluven till om det är en bärande vägg, då en väggen går åt fel håll, för takstolarna, men får ta hit någon som kan de:=)


Sen kom jag på en annan liten sak, om jag nu genomför de här,så kommer det dra väldigt kallt från vänster sidan, så jag får försöka hitta en väldigt välisolerad mini dörr, och isollera väl den nya väggen, för att inte få kallras
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.