Hej!

Vad tror ni om detta spabad: http://www.skanskabyggvaror.se/spa/spabadkar/apollo-91763

Vad får man räkna på för totalkostnad utöver de 35' som karet kostar? Tänkte ha det det nersänkt i trallen. Elektriker förstår jag att det kommer att krävas, även kemikalier. Filter och lock ingår står det, men behöver man inte någon sorts pump också?
 
Det du kan behöva för att tömma badet är en dränkpump,finns billigt på tex jula ,ca 300kr.
Sen är det inte så mkt mer än det du räknat upp ,förutom ett påslag på ca 1000/månad på vintern på din elräkning ,skummet i dessa bad är mkt tunt...
Skulle rekomemndera dig (om du väljer detta bad) att lägga i mer isolering i form av glasfiber eller frigolit som du skär till med 100% passform mellan trä reglarna bakom sidorna ,typ så som viskan har gjort.
Och att du ställer badet på mark isolerings skivor.
 
Fast du kan inte jämföra ett viskan asperö med apollo badet?
Det är två helt olika bad , som att jämföra Milwakuee laddbar borr med julas laddbara borr.

Baden är isolerade på olika sätt ,viskan har tex en isolerad botten ,det har inte apollo,viskan har en form av heatlock isolering , apollon har lite skum sprutat på rören.
Baden har olika antal pumpar mm.

Utan att ha testat apollons elförbrukning så kan jag garantera att det drar minst 3 ggr så mkt som viskan badet.
Jämför vikten på baden ,viskan väger nästan dubbelt så mkt som apollo badet.
 
Om du läste länkarna så hade du sett att jag jämförde pga att viskan har större pumpar mer vatten och drar mindre el
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.