Y
Ska skruva fast en adapterplatta på insuget för förgasaren. Insugets hål är genomgående, så jag vill täta gängorna för att inte få vakuum läck.

Då har jag sett följande produkter...
Frågan är om någon är bättre än den andre.
Samt om det finns bättre produkter som jag inte kännertill?


Permatex® High Performance Thread Sealant

OEM specified. Formulated specifically for metal, tapered pipe thread fittings, it replaces Teflon® tape and pipe dopes. Cures rapidly to withstand up to 10,000 PSI. Prevents galling and protects mated threaded areas from rust and corrosion. Contains PTFE. Permatex® Thread Sealants seal and secure metal pipes and fittings. By filling the space between threaded metal parts, Thread Sealants cure to a pliable seal to prevent leakage caused by vibration loosening, tape shredding, solvent evaporation, damaged threads, and temperature cycling. Designed for low and high pressure applications, Thread Sealants seal instantly for on-line low pressure testing. When fully cured, they seal to the burst strength of most piping systems. The high lubricating properties of Permatex® Thread Sealants ease assembly and prevent galling of the threads. For system repairs, parts may be disassembled with basic hand tools.

Suggested Applications: Stainless steel fittings, head bolts into through holes, oil PSI sending units/sensors, oil and coolant lines, intake manifold switches, rear axle fill plug, fuel fittings.

Boiling point / boiling range > 150 °C / 302 °F
Flash point > 93 °C / > 199 °F Tag Closed Cup

[bild]


Permatex® High Temperature Thread Sealant

OEM specified. Locks and seals threaded fittings. Resists leakage, vibration loosening, moisture, hydraulic fluids and diesel fuels. Lubricates threads for easy assembly and disassembly.Won’t shred or wear like Teflon® tape. Parts may be repositioned up to 4 hours after application. Temperature range -65°F to 400°F (-54°C to 204°C). Contains PTFE. Permatex® Thread Sealants seal and secure metal pipes and fittings. By filling the space between threaded metal parts, Thread Sealants cure to a pliable seal to prevent leakage caused by vibration loosening, tape shredding, solvent evaporation, damaged threads, and temperature cycling. Designed for low and high pressure applications, Thread Sealants seal instantly for on-line low pressure testing. When fully cured, they seal to the burst strength of most piping systems. The high lubricating properties of Permatex® Thread Sealants ease assembly and prevent galling of the threads. For system repairs, parts may be disassembled with basic hand tools.

Suggested Applications : Head bolts into through holes, oil PSI sending units and sensors, oil and coolant lines, fuel fittings, rear axle fill plug, brake and power steering fittings.

Boiling point / boiling range > 149 °C / 300 °F
Flash point > 93 °C / > 199 °F
[bild]
Loctite® PST® 580™ Low Halogen, Low Sulfur Thread Sealant is designed for the locking and sealing of metal pipes and fittings. This product has been formulated to impart lubricity, provide immediate low pressure sealing, and to cure to a solid for sealing and securing threaded pipe connections. This product has been formulated to cure without the use of heat or activators on stainless steel or other inactive surfaces.

Recommended for sealing thread fittings in fossil fuel, solar and hydro power plant piping systems. Application areas include instrumentation, water/coolant systems, fuel oil piping, low pressure steam lines, pumps and valves, hydraulics, compressors, condensors, gas lines, controls, electrical conduit & rad-waste systems.

-65 to 300 °F
[bild]
 
Jag kör alltid Loctite 577.
 
Y
Finns mängder av Loctiteprodukter som inte säljs i Sverige/Europa men dock på andra sidan...
Saker som är farliga här är tydligen inte det där borta!? ;)
 
P-plats skrev:
Finns mängder av Loctiteprodukter som inte säljs i Sverige/Europa men dock på andra sidan...
Saker som är farliga här är tydligen inte det där borta!? ;)
Det gäller ju även automatvapen mm :-D
 
  • Gilla
larsbj och 1 till
  • Laddar…
Ska du gänga i gummit? Då hade jag använt wurths svarta Rtg silicon samt lagt en o-ring utanpå silikonet tål både hög värme, olja och bensin.
 
Y
Mattias Axelsson skrev:
Ska du gänga i gummit? Då hade jag använt wurths svarta Rtg silicon samt lagt en o-ring utanpå silikonet tål både hög värme, olja och bensin.
Förstår inte riktigt vad du menar med gänga gummit men; jag ska bara täta skruvarnas gängor, som trycker ner adapterplattan emot insuget. Packningar finns men måste täta skruvarna annars blir adapterplattan som ett sugrör. hålen är genomgående in till insugets kanaler.
Trans-Dapt-Performance-Products-2034-Carburetor-Adapter.jpg
 
Krilleman
Y
Kollade autoexperten, det var väl två tuber med tätning som isf vore aktuella..
*5400 - miljövänlig, mild tätning = skräp
*577 - för grova gängor enligt en text..


Fick tips att dom ska innehålla PST vilket följande gör;
*565
*567
*592
*580
 
Redigerat:
Ingen av dom fyra du nämnt har jag någon erfarenhet av men till ditt ändamål tror jag 577 kommer funka perfekt.
Den är till grövre gängor och det har nog med att den är lite trögflytande och till finare gängor behövs en mer lättflytande för att täta ordentligt vid högre tryck.

Ett alternativ är motorsilikon...
 
Vill du täta gängor för att slippa tjuvluft?

Luftvolymen som paserar gängorna måste vara i princip noll.
Men har du en välinställd motor kanske det är:viktigt

På jobbet kör vi 577 i hydraulsystemen, men det är 600 bar mot 0,1 bar i en sugmotor.

Varför kallas sugmotorer för sugmotorer? För att dom suger...... :)
 
Y
Mattias Axelsson skrev:
Wurths silicon funkar utmärkt till det du ska göra.
[länk]
Såvitt jag ser på deras sida och tillverkarens produktblad så nämns det bara att den tål oljor och kylvätska, inte bensin.

Vilket stämmer överens med ett annat råd jag fått; använd aldrig RTV silikon inärheten av bensin då dom flesta tar skada av det med tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.