har fått leverans av nordenpaint nu och ska göra min egna test mot en burk av Demidekk Ultimate. Båda burkarna har samma NCS brytning och jag har kollat kulörerna med strykningsprov och de överensstämmer. Kulören är en relativ svår att få bra färgäkthet (S6020-G30Y) utomhus och man ser snabbt om de börjar blekna. Ska bli riktigt intressant...
 
  • Gilla
Plutus
  • Laddar…
Tips: lägg ett uppstrykningsprov av varje, eller en äkta ncs-likare i kylen så att du har något att jämföra med också. Blir svårt att avgöra hur dåliga de är om de bleks lika mycket ;)

Edit: "Testar" du förresten pigmenten eller färgen?
 
Hur ska testet utföras?
 
Alcro Bestå hade tydligen vunnit det senaste testet över Demidekk. Kanske värt att testa?
 
A anis16 skrev:
har fått leverans av nordenpaint nu och ska göra min egna test mot en burk av Demidekk Ultimate. Båda burkarna har samma NCS brytning och jag har kollat kulörerna med strykningsprov och de överensstämmer. Kulören är en relativ svår att få bra färgäkthet (S6020-G30Y) utomhus och man ser snabbt om de börjar blekna. Ska bli riktigt intressant...
Hur gick testet?
 
Jodå, ingen vetenskaplig test men jag ser ingen skillnad efter 5år på varken glans eller kulör mellan den hårt marknadsförda fabrikatet och "internetfärgen". De brädorna som jag målade sitter på en vägg som får mycket sol på sig. Skulle vara intressant att se samma prov med röd färg men jag tänker inte byta kulör på huset...
 
  • Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
Vi målade vårat förra hus i stugröd kulör från Nordenpaint Thor.
Och den håller ännu en fin färg och ser väldigt bra ut!
Kör även vårt nya hus med färgen. 10 liter 999 kr är svårslaget
 
  • Gilla
anis16
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.