Är på jakt efter en vattenkittel som fungerar på en induktionshäll.
Har ni några konkreta förslag?
 
Inte för att det är svar på din fråga men annars är ju vattenkokare suveränt. Smidigt och går ursnabbt att koka upp vatten.
 
husis skrev:
Inte för att det är svar på din fråga men annars är ju vattenkokare suveränt. Smidigt och går ursnabbt att koka upp vatten.
Och helt onödig när man har induktion! För det går ju så otroligt fort att koka upp!!!
/Lisa
 
Inte för att det är svar på din fråga men annars är ju vattenkokare suveränt. Smidigt och går ursnabbt att koka upp vatten.

Och helt onödig när man har induktion! För det går ju så otroligt fort att koka upp!!!
/Lisa
ahh. Jag är så van med en långsam elspis så jag tycker vattenkokare är halleluja... ;)
 
"Le Creuset"
Jag fick en när jag fyllde år, maken fick springa i mååånga butiker innan han hittade rätt modell :)
Jag sätter timern på spisen på 3 minuter, då hinner kannan vissla innan den stänger av.
/u
 
Misse_o_Mojje skrev:
"Le Creuset"
Jag fick en när jag fyllde år, maken fick springa i mååånga butiker innan han hittade rätt modell  :)
Jag sätter timern på spisen på 3 minuter, då hinner kannan vissla innan den stänger av.
/u
Vet du om de även har moccakokare för induktion? Vi älskar kaffet vi gör i moccakokaren och undrar hur vi ska klara oss utan det när vi skaffar induktion. I-landsproblem... ::) men ändå...
 
Tyvärr, jag dricker bara te. Vad är en moccakokare?
/U
 
En sån här menar jag.

Edit: Oj! Nu hittade jag en för induktion när jag letade efter bilden. Tack vare att du frågade vad det var. Vad glad jag blev. :)
 
  • BialettiMoka.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Phillinea skrev:
En sån här menar jag.

Edit: Oj! Nu hittade jag en för induktion när jag letade efter bilden. Tack vare att du frågade vad det var. Vad glad jag blev.  :)
Aha! Var hittade du den? Bland le creuset's gigantiska sortiment? Jag tror maken saknar sin "såndär".
/U
 
Jag såg att Cordon Bleu säljer speciella induktionsplattor - dvs stålplattor som man kan lägga på induktionshällen. Med dessa plattor kan man således fortsätta använda sin mokabryggare i gjuten aluminium.
-Snyggt? Nä, men det funkar.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.