Rätt svar 1

Mora Cera är mitt tips nummer ett
Enegisnål, snygg och helt rätt
I badrummet vill jag koppla av, njuta och känna mig fri
och utan ansträngning- spara energi
Nu hoppas jag på den rätta turen
Vinna den energisnåla duschen som skyddar mot svängningar i temperaturen
 
Svar : 1
Den största energitjuven hemma hos oss har varit vattnet. Med två döttrar som duschade 30 minuter varje dag var det inte skoj att få räkningarna. Vi började kolla mätaren varje dag när de var bortresta en vecka och jämförde med när de var hemma. När de fick svart på vitt hur mycket pengar det faktiskt kostar så minskade de tiden i duschen radikalt. Så mitt tips är att verkligen kolla upp vad det kostar, det blir en riktig sporre när man ser vad man kan tjäna på det :)
 
svar 1.
jag ska slänga ut badkaret och sätta en vägg istället. vinner jag detta så kommer jag billigt undan och slipper lägga ut pengar på en ny blandare och munstycke.
 
Svar 1
Spar tips som funkat otroligt bra för vårat hushåll är , luftvärmepump sparat många tusenlappar per år , bytt ut gammal kyl och frys.
Med lite mer isolering så har vi snart halverat elräkningen
 
Redigerat:
Svar: 1

Dax att renovera badrummet från -63,
på Byggahus får man alltid nå´n bra idé.
För att dom bästa produkterna hitta,
brukar jag Bygghemma.se titta
Och inte behöver jag leta mera,
för att smidigt beställa en Mora Cera
Jag slipper dessutom att stå i kö,
och spar både pengar, energi och miljö.
 
Svar: 1

Ett väldigt bra energispartips som passar denna tävlingen är väl att folk bör byta till snålspolande duschmunstycke samt blandare då man kan spara upp till hela 40% i minskad vattenanvändning per år, och det är rätt mycket! Detta gäller då inte att man bara byter i dusch utan övriga blandare man kan tänkas ha i huset också. Anledningen till att jag tycker det är så bra är för att man nästan går ner hälften av sin vattenförbrukning per år, alltså en väldigt vettig investering.

ps. Renoverar badrummet i det nya huset under nästa månad och letar efter ny blandare *blink blink*.
 
Redigerat:
Svar:1
Bästa sättet att spara energi är att isolera huset och se över alla energibovar. Har själv halverat energibehovet i mitt hus från -39 med nya fönster, tillägsisolerat fasad och tak samt installerat FTX i huset.
Eftersom att jag ser att det fungerar så är det mitt bästa energispartips
 
Svar 1

Halkade till i duschen för två veckor sedan och tog tag i duschstången som håller duschhuvudet. Så nu sprutar det inte rakt ner längre utan snett så det är väldigt jobbigt att duscha. Tar en evighet att lyckas placera sig rätt så att man blir av med allt shampo så man lyckas svära en eller flera gånger efter att fått allt i ögonen.
 
Veckans vinnare är ingen mindre än vår medlem Byggare Bobb som får hem ett lyxigt duschset från Bygghemma.se. Massor av grattis!!

Motivering: Vi är 6 personer i familjen och jag har halverat elförbrukningen från 10.000 kwh/år till 5.000 kwh genom att
1. Med en plattvärmeväxlare förvärma vattnet till el-beredaren, med radiatorvattnet som kommer från en vedpanna.
2.Bytt till en tvättmaskin med bättre centrifugering.
3.bytt ut alla cirk.pumpar till energisnåla pumpar.
4.bytt ut alla lampor till LED och lågenergilampor.
Om jag lyckades lära min fru att ha samma strävan att spara el, skulle vi kunna halvera elförbrukningen en gång till

Det bästa med att spara energi är att det är bra för miljön och att det blir pengar över till att göra roligare saker med, än att betala elräkningar. Jag skulle bli glad om jag fick takduschen, eftersom jag håller på att bygga en ny villa på tomten, där jag snart skall inreda badrummen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Va lite sent ute.. Men grattis till vinsten
 
Redigerat:
:wow::):D(y) Åhh, vad glad jag blir. Tack!
Med nya takduschen kan jag spara mer energi

Tack också alla ni andra i tråden som har gett bra tips hur man kan spara energi.
Glad sommar!
 
Idag fick jag mitt duschset, det blänker så fint
Nu får jag skynda mig att bygga färdigt mitt badrum, det är snart bara kaklet som skall upp på väggarna.Sen skall jag njuta av den fina takduschen.
 
Svar :1
renovering av badrummet är beställd vecka 27 , och att vinna denna utsökta produkt skulle dels sänka slutsumman på renoveringen för att vi ska stå för utrivningen , så vårat badrum liknar just nu ingenting , tvättmaskinen står på bron och tvättar . Så att minska slutsumman skulle vara underbart , vet inte just nu hur vi ska klara de men på något sätt måste de gå , planerna var att sätta in en takdusch men den ströks pga att slutsumman blev för dyr , så detta skulle vara ett ypperligt sätt att trots allt få en en sådan , för att den här strykningen från den ursprungliga listan var den som känndes mest jobbig .
 
Avslutad sen länge.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.