Hej
Vilket fabrikat är denna duschkabin av? Hjulen(av plast) i är trasiga i två av hjulbärarna påi dörrens nerkant : var hittar man reservdelar?
 
  • duschbild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • insida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • utsida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Macro är ett ganska vanligt fabrikat, men jag har ingen aning om det är rätt i ditt fall
 
Skruvade loss en av grejerna på dörrens nederkant. Kan det bara Haffa ? som synes är det plastbrickan som borde ve rund men en bit är borta IMG_5907.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_5907.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
eller IMG_5906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_5906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så här ser det ut när det är helt. Misstänker Hafa eller Lagun. Och att ansvarig tillverkare helt enkelt slutat att sälja reservdelen .Ngn som sett detta på sin duschkabin. Sedan kan man ju tycka att det handlar om usel kvalitet om man måste installera en helt ny kabin bara för att en plastbit gått sönder. helt hjul.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Kan det vara en Hafa Iceland?

hafa-iceland-round.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och då borde du hitta din installationsanvisning här. Klicka på "Hafa Iceland R" och då borde din reservdel du är ute efter vara nr 7 på sista sidan?

"Spring weel bottom"?????

Hafa har ju inte direkt något bra rykte om sig, men det kan ju vara värt ett samtal till kundtjänst och fråga efter just denna delen om du nu har en "Iceland R"...

:beer:

Edit 1:
Felaktig länk, tog bort...

Edit 2:
Kanske inte fel endå? Fast det står ju Iceland också! Men ser inte lika ut...
http://www.hafa.se/badrumsakuten/re...tik_dusch/glacier-r-iceland-nedre-hjulset-5mm
 
Redigerat:
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Antingen denna eller polaris. är nog en äldre modell men har man flax så kanske dessa hjulen passar även till min ska kolla med comfortbutik i veckan. Tack för svaret
 
Tjena. Jag har exakt likadana på min kabin.. Fick den ny av en polare då han endast monterat ihop den men flyttade ihop med tjejen innan han hunnit inviga kabinen ens. Det står Duschkungen Bastuträsk på en skylt/sticker men det företaget verkar försvunnit från marknaden och tagit med sig all info om deras produkter. Tror det är en Kina produkt som vem som helst kan köpa o sätta på sin skylt/logga på. Hursomhelst så har jag råkat ut för bekymmer med en sådan så dörren blivit helt obrukbar, men till slut lyckats hitta rätt detalj på nätet lr rättare sagt ett komplett kit med alla övre o nedre hjulen till dörrarna. 175 bagis + 30 kr frakt lev 2-3v från Kina. Ifall nån mer har detta problem men inte känner för att skrota hela kabinen för detta. Dörrhjul till duschkabin med vita plastkomponenter och metallaxel, använd som reservdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rund duschkabin med öppen dörr, kontroller och blänkande kromdetaljer i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Duschkungen Bastuträsk logotyp på en oval etikett monterad på en blank yta, troligtvis en del av en duschkabin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här finns dessa att köpa:
https://banggood.app.link/OjPFdQktY5
 
Vet att svaret är sent, men kanske hjälper det någon.

Misstänker att din kabin är från Bauhaus av märket Camargue.

Riktigt dålig kvalitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.