Svar 1

Mitt spartips är att köp ett renoveringsobjekt som inte har vatten eller avlopp indraget. Bo i renoveringsobjektet under tiden för renoveringen vilket kommer att skänka dig många lyckliga stunder som att få en fläkt installerad, vatten indraget och vattentoalett osv. Vi har nu levt i 9 månader med en provisorisk dusch i en ouppvärmd källare, det har lärt oss att duscha varannan eller var tredje dag (man är inte sugen på att duscha när temperaturen har svårt att stiga över till tvåsiffrigt). Detta duschbeteende kommer vi att fortsätta med även efter att vi har blivit klara med vårt badrum vilket kommer att spara mycket energi!
 
Svar 1:

Takdusch och handdusch skulle göra mina barn överlyckliga och jag skulle slippa tjata ihjäl mig på att få dem att duscha.
 
Svar:1
Bästa energispartipsen är att duscha istället för att bada, sparar massor! 😄
En chans att få det gamla duschpaketet utbytt, då det varit med innan jag flyttade in.
 
Svar 1.

Fick en läcka i badrummet så det var en oväntad dusch i vardagsrummet. Pga en löjlig teknikalitet får jag ingen ersättning från försäkringsbolaget. Måste ju ändå fixa badrummet nu för det kan jag inte leva utan. Så en fin ny dusch skulle ju vara fantastiskt för barnet och mig.
 
Och skickade svaret innan jag var klar. :p

Bästa energispartips. Bo kompakt, då behöver du inte värma upp mer än du behöver.
 
Svar: 1

Bästa energitipset är att duscha tillsammans! 😉

Igår gick vi igenom alla tillfall till vårt nya hus. Detta var en sak som föll bort pga priset. Min sambo och blivande fru hade blivit överlycklig om jag fick överraska henne med detta...!

Mvh Johan
 
Nummer 1!
Mitt tips är att alltid tvåla in kroppen, tvätta håret utan att ha vattnet på. Det samma gäller när man lagar mat. Inget rinnande varmt vatten när man skalar potatis t ex. Efter ett år i Guatemalas huvudstad där vattnet både var fullt av amöbor och parasiter och dessutom elen var betydligt dyrare än hemma, lärde jag mig att VERKLIGEN snåla med varmvattnet.
Ett tips vi alla borde ta till oss för miljöns skull!


Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxigt takduschpaket till ditt badrum

[bild]

Börjar det bli dags att byta ut blandare och duschsystem hemma? Den här veckan har du chans att vinna takduschpaketet Mora Cera Shower System Kit 160 cc som har massor av smarta specialfunktioner, bland annat ett antikalksystem och ergonomiskt utformade grepp.

Totalt värde cirka: 5 540 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en enkel fråga samt skriv ditt bästa energispartips och varför du tycker att det är så bra.

Fråga: När når Mora Cera Shower System Kit 160 cc ecostop?
Svaret hittar du på www.bygghemma.se

1. 6 l/min vid 3 bar
X. 6 l/min vid 4 bar
2. 4 l/min vid 3 bar

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 29:e maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svaret är 1.

Mitt bästa energispartips är att bytatillledeldaochanvändasigavenergismartaproduktersomtexMoraCeraShowerSystemKit160ccecostop och.... Nej just det ja, ett tips var det:-\

För att det är energismart såklart.
 
Svar: 1

Ett nytt badrum ska fixas och då kommer detta paket till använding.
 
Hej

Rätt svar är självklart alt 1. 6 l/min vid 3 bar

Motivering till att jag skall vinna:

Min son (19 år) har för tre månader sedan flyttat hemifrån till en egen bostad- skrämmande för oss som förälder - hur skall de klara sig osv.
Bostaden är i stort behov av renovering och han jobbar på som bara den för att allt skall bli fint.
Tänkte att om jag vinner så skall jag ge detta duschset till honom som bidrag till renoveringen och som belöning för hans slit å engagemang i de olika arbetsmomenten som renoveringen kräver.
Jag är såååååå stolt över hans brinnande engagemang och intresse att jag vill belöna honom på ngt sätt och vad passar inte bättre än att bidraga med renoveringsmaterial - garanterat succé.

MVH Peter Löfgren, Luleå
 
Svar 1.

Som ett tropiskt regn fast hemma I vardagen ;)

Tips: Mät dig till kunskap om din faktiska el-förbrukning. Skaffa elmätare!Ta reda på vilka av dina apparater som drar mycket i sandby. Hur mycket drar din tvätt-tork cykel? Du kan göra insatser där dom gör skillnad, dra ut rätt sladdar innan semester och bara genom att bli medveten börja förändra förbrukningsmönster.
 
Nr:1
eftersom vi ligger i startgroparna för att renovera vårat badrum skulle denna takdusch sitta perfekt , i offerten ingick inte utbyte av befintlig dusch vilket är en vanlig dusch inte en takdusch , hoppas på vinst !
 
Svar: 1.

Mitt bästa tips är att koppla in z-wave enheter i alla uttag och lampknappar för att kunna se vilka uttag och lampor som är på och som drar ström. Då kan man även se vilka som inte används och då på ett enkelt sätt stänga av dessa via mobilen även om man inte är hemma.
 
D09
Svar 1

Har så mycket varmvatten i acktankarna hemma så det hade varit gött att fördela ut det på 2 duschar ;)
 
Svar 1
Spara energi med snålspolande dusch och samtidigt njuta med gott samvete i duschen det är livskvalitet:) Dessutom ett snyggt paket med både hand och takdusch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.