Hur får jag bort en grävling som bott in sig under uthuset?
 
Har suggan grytat under huset så är nog skyddsjakt enda som funkar. Känner du ingen jägare eller om du bor i tätbebyggt område så kan du pröva att ringa kommunjägaren. De brukar hjälpa till ganska fort.
 
Finns grävlingfällor, men gör det under tid när de inte har ungar.
Sedan sätter man igen ingångshålet/en.
Annars får du börja sätta ut mat och få den halvtam, hade en släkting med en sådan som bodde under det gamla utedasset. Kom varje kväll och skulle ha sin mat, men var väldigt skygg.
 
Gör INTE som en klasskamrat till mig gjorde (säkert preskriberat vid det här laget).

Hans föräldrar hade grävlingar under sommarstugan. Han "lånade" en tårgasgranat från lumpen och rullade in den i grytet. Grävlingarna försvann, men stugan var obrukbar i ett par år...
 
  • Gilla
Danielserpentin
  • Laddar…
Troberg skrev:
Gör INTE som en klasskamrat till mig gjorde (säkert preskriberat vid det här laget).

Hans föräldrar hade grävlingar under sommarstugan. Han "lånade" en tårgasgranat från lumpen och rullade in den i grytet. Grävlingarna försvann, men stugan var obrukbar i ett par år...
Luktar skröna, tycker jag. Jag vill bestämt minnas att tårgas är hyfsat flyktig och dröjer sig inte kvar särskilt länge. Har för mig att man inte märkte av det som satt sig i kläderna efter tårgastältet i lumpen, efter någon timme eller så. Det brände rätt hyfsat i nacken (enda bara stället) medan man var där inne och en stund efter, men det gick snabbt över.
 
Möjligt, jag repeterar bara vad jag hört. Oavsett, så är det nog en dum idé för att bli av med en grävling.

Smartare att, tex, lägga ut något smaskigt vid grannens hus... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.