Hej!
Vi har en reserverad kommunal tomt där vi är "fria" att bygga med vilken tillverkare vi vill.
Är det då någon som har någon erfarenhet om det finns "prutmån" på katalogpriserna i dagsläget?
Hur har den sjunkande priset på skog påverkat marknaden? Vad är dom bästa argumenten för att pruta. OCh viktigast, om någon har lyckats, vad handlar det då om för nivåer?
 
Ni sitter i ett toppenläge! Eftersom ni bygger med vem ni vill kan ni ställa husföretagen mot varandra och få ner priset!
 
Jo, men har någon testat det i praktiken? Just nu säljer ju alla husbolag rätt mycket, fungerar det?
 
Skall bygga med tomt reserverad av husbyggare....85000kr + lite småjobb.
Så det går verkligen om du är obunden.
Men de sista 5000 var en kamp i 2 timmar.
(bra timlön ;) )

Jag behöver inte visa upp huset eller liknande (ej husvisning).
 
Tidigare på detta Forum har 50 000 nämnts som vanligt och "lämpligt" avdrag.
Själv har jag hittat ett hus som jag gärna vill ha men har problem att i huvudtaget få säljaren intresserad av att sälja..............?
Han säljer tydligen hus på "löpande band" just nu och vill man ha lite små ändringar kommer man sist i högen så jag räknar med i stort sett 0 kronor i avdrag om det nu blir något i huvudtaget.
(Är inte bunden till ett speciellt företag men hittat huset jag vill bygga).
 
ja, men låt inte han veta att du vill i princip bara ha hans hus...han använder ju "löpande bandet" för att du inte skall snacka pris och slå till snabbt...elakt!

Fortsätt med utnötningskriget.
 
Jo, du har nog helt rätt.
Ska ligga lågt några veckor tänkte jag.
 
Försök att diskutera liknande ändringar med ett annat husföretag. Då kan det vara lättare att få det att se ut som att han faktiskt har en konkurent och att det gäller att "vinna" ditt projekt. Och vem vet du kanske fastnar för det andra företaget på vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.