Ska köpa ett billigare fritidshus det är lite enklare inget vintervatten oisolerat enkel brunn mm ...kommunen har sagt att det är ok med brunnen så länge man inte bor där .
En sak jag undra är varför är det ett Taxeringsvärde för byggnad: 0 kr... och en bank sa nej till lån pga av det


Se länk objekt
http://www.hemnet.se/bostad/fritids...gt-vingakers-kommun-galltorp-bjorknas-5908094

Ska man böja tveka pga av det ... var och kikade på huset det finns en del att göra men inget akut taken jätte fina plåt .... behövs måla om huset det stora annars inga stora grejer mer inuti ... tänker på lång sikt tänker kanske bo där om en 10-15 år
 
Står huset på ofri grund?
 
Vad menas med det ?? huset är från ca 1909 torpar grund
 
Att marken arrenderas och att endast huset säljs för sig.
 
nej det ska vara eganderätt
 
Det är tax kod 213, Småhusenhet, byggnadsvärde under 50 000 kr. Ligger säkert så sedan gammalt. Banken ska inte ha något emot det om de inte är någon rookie som sitter bakom ratten och inte förstår bättre. I värsta fall, fråga banken om de nöjer sig med en värdering från mäklaren?
 
En bank sa nej tyvärr pga av att huset är tax 213...... men har kontaktat 3 andra banker så det blir nog bra .....inga stora pengar har bra ekonomi
 
Dålig bortförklaring av den banken, dom var slöa och ville inte göra affärer, SHB?
 
Taxera om huset efter köp, lätt värt mer än 50.000:-.
 
Kolla så det inte huset är angripet av insekter, mögel eller vattenskadat. Ett så gammalt hus ska egentligen inte lukta något, möjligtvis lite gammalt trä-doft. Skorstenen hel? Sättningar som gör att kåken behöver lyftas?
 
Bättre bolån var det dom sa så här ....Dessvärre har de beslutat sig för att ej belåna detta fritidshus då det är taxerat som tomt. Nu har jag kontaktat Ica banken där jag redan har lånelöfte sen sbab och mittbolån .....
 
Jo då det mesta ser bra ut kollade på under tak vind mm torrt och fint skorsten mm bra osv.
Finns bra borrad brunn vattnet funkar bra hade farsan med mig han är gamla rörmokare allmänt duktig så det känns tryggt. Huset tomten byggnaderna har bra möjligheter i fall man lägger lite tid pengar ork, men som sagt var jag har tänkt och bo där kanske om en 10 - 15 år så länge blir det fritidshus . Dom som ägt det innan har haft det sen 1992
 
Inga konstiga lukter i nått av husen utan luktar som ett gammalt hus luktar utan typ gammalt trä
 
Kan ju vara så enkelt att man undanhållit information vid fastighetstaxering för att få ett lågt taxeringsvärde.
Du kan ju be om en kopia på underlaget för fastighetstaxering, sedan kan du själv enkelt göra en på skatteverkets hemsida för att se var du hamnar.
 
vad tycks om värdet i fall man tänker lågnsiktigt visst att det är en del att göra tycker jag att det känns som gnska ok pris eller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.