Mikael_L
Intressant, det där är ett lite äldre Metabo-sortiment. De där maskinerna har samlat damm ett tag. :)

(Inte sämre, utan just bara äldre, många maskiner är väl lika idag, bara nya färgerna?)
 
Mikael_L
Den där hade jag kunnat köpt i stället för den Metabo powermaxx bs pro 10.8v som jag köpte för en tid sedan.

Men nu sitter jag nöjd med den, så jag kommer inte tävla om att lägga beställningen först på Festoolen ... ;)
 
Inser att jag behöver byta ut mitt långpass av märket Biltema (trots att allt blir rakt :))
Ingen ide att vara småsnål tänker jag och tänkte investera i ett MST 180.
Bra pris på ett sådant efterfrågas.
 
1799:- på Jula, tror dom brukar ligga bra till.
 
Misstänker att det inte blir billigare än så. Det var nån som tog 16- eller 1700:- men då tillkom frakt på 250:-.
 
S
3ple skrev:
Inser att jag behöver byta ut mitt långpass av märket Biltema (trots att allt blir rakt :))
Ingen ide att vara småsnål tänker jag och tänkte investera i ett MST 180.
Bra pris på ett sådant efterfrågas.
Köp inte den. Allt kommer bli så mycket svårare att få rakt! 😉
 
  • Gilla
ConnyN och 1 till
  • Laddar…
Ullared tar 1300 om jag minns rätt.
 
  • Gilla
3ple
  • Laddar…
Mikael_L
Ja man kan bli galen på känsliga vattenpass, men när man fått bubblan bra så blir det bra sen.

Med okänsliga vattenpass jobbar man ju snabbt, men bli galen sen när man upptäcker att det ändå är snett.

Så det är bara att välja.


Och för den som tänker sig mästarstegen MST, fundera på om ett libella2000 + några skenor inte är ett bättre val.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Ullared känns lite långt bort. Nån som kan bekräfta det priset?

Libellan har jag funderat på men jag tycker att den känns lite meckig.
Fast visst, bra pris på Libella2000 sökes också :)
 
Köpte detta kit idag https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/skruvdragare-och-grästrimmer-paket-makita-bdf453sye-och-bur181z
Makita grästrimmer & skruvdragare 1999:- på K-rauta.
Eftersom jag redan kikat på den trimmern kändes det som en bra deal.
Följer två st 18 V 1,5 A batterier, samt den enklare laddaren.
Dock känns skruvdragaren "billigare" än den 14 V Makita som jag har sedan tidigare. Har inte jämfört specar på maskinerna, men den nya känns billigare helt enkelt.

Någon som vet om Makita BDF453SYE är nån "grön-Bosch-billigare-Makita-grej" :what:
Priset tyder på det iaf.
 
3ple skrev:
Ullared känns lite långt bort. Nån som kan bekräfta det priset?

Libellan har jag funderat på men jag tycker att den känns lite meckig.
Fast visst, bra pris på Libella2000 sökes också :)
För det mesta behövs inga skenor med libellan varför jag tycker den är smidigare.
Dock är noggrannheten dubbelt så bra med mst.
Toolab har haft bra pris på libella2000 tidigare.
 
Libella pass brukar säljas till riktigt bra pris på Tradera, nya i kartong, köpte mitt där och skenorna på swedol
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.