OK, jag ger upp.

När vi började bära in flyttlådor i vårt nybyggda hus möttes jag innan dörren ens var öppnad av en folder från Aroundio. Prissättningen gick inte att förstå, och trådlöst verkade vara enda alternativet. Det förstnämda gör mig misstänksam, och det sistnämda gillar jag inte då vi förberett huset för trådbundet larm.

Har sökt igenom forumet och hittat mycket om olika larm, men inget som fungerar som jag vill ha det.

Jag vill helt enkelt ha ett larm (trådbundet) med 3-4 detektorer, utomhussirén och inget lull-lull. Inköpet skall inte vara förknippat med några återkommande fakturor, utan med en klar och tydlig prislapp.

Finns det några tips på vad jag skall titta på?
 
Hör med IPS Alarm i gbg. Jag har bett dom räkna på ett larm till min 155:a, vi får se vad det går loss på?!
 
Vi har Clas Ohlsons larm och det fungerar bra för oss. Vi köpte en komplett larmsats för tvåtusen och kopplade in den själva. Men bruksanvisningen är ingen hit...
 
Teletec 608:a med 4 Ir och en utesiren bör inte kosta mer än 4000 kronor.....
 
Någon som vet vart man köper Teletec (utan montering)som privatperson?
 
Vart hittar man Power 608 inkl. 4 st Ir samt utomhussirén för under 4.000kr. Är det bara Busllshit eller finns det verkligen sådana priser?
 
norren skrev:
Vart hittar man Power 608 inkl. 4 st Ir samt utomhussirén för under 4.000kr. Är det bara Busllshit eller finns det verkligen sådana priser?
Plattan, Alby C mfl ;D
 
Hej skall du ha kvalite så kostar det ta exempelvis,
ett Echelon LONworks system så kostar det , men hastighet på larm osv vad du kan göra med ett sådant system är oöverträffat...
Har aldrig förståt nyttan med att köpa billig skit som som inte ens klarar en test hos exempelvis SSF, vad skyddar men med ett sånt system ?

Att hunden inte går in i kylskåpet eller...
knappast buset som klipper teleledningen o lyfter ut en ruta eller dörr
// Goerana
 
Vad skönt med en sansad och mogen ton här på forumet... :surprised:

Med "billig skit" antar jag att du menar Classes larm. Jag menar att tvåtusen är mycket nog för ett larmkit. Man ska inte behöva betala mer för ett vanligt villalarm.

Att få telekabeln avklippt drabbar alla larm som inte har uppringning via mobilnätet. Och att larma av ett fast fönster eller en dörr har ju inget med larmcentralen att göra - det handlar ju bara om vilka kontakter eller givare du kopplar till larmet.

Och även Clas Ohlson har nu ett tillbehör (för jag tror det var runt tvåtusen) som gör att larmet kan ringa upp via mobilnätet.
 
F
Någon som har erfarenheter av just Clas Ohlsonlarmet? Jag tycker det verkar vara ett intressant alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.