Hur vanliga är egentligen robotgräsklippare i USA?
I detta inslag verkar de knappt sett nån tidigare. Är definitivt den konstigaste recensionen av en robotklippare jag sett, i detta fallet en Robomow RS612.

De verkar inte riktigt fattat grejen. "Det fungerar bara för enkla gräsmattor, har man ett träd eller en damm kommer det inte fungera bra"

På minus listan. "Den fungerade utan problem när vi använde den, men jag har använt en robotdammsugare som brukade krångla så det kommer nog den här också göra"

"Det här passar bara en väldigt specifik grupp av människor".

https://youtu.be/YnGU9eqh6J8
 
Det är inte särskilt vanligt där nej. Otroligt men sant.
 
Redigerat:
Det är en massa problem med ansvar och skadestånd i USA. Därför är det säkert svårt att sälja robotgräsklippare där.
 
thomas33 skrev:
Det är en massa problem med ansvar och skadestånd i USA. Därför är det säkert svårt att sälja robotgräsklippare där.
Jag tror inte det beror så mycket på det! Sådant brukar de vara bra på att friskriva sig ifrån!

Nej, amerikanare är ett djupt konservativt folk. Gräsklippare ska vara stora, låta mycket och gå på bensin.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
vectrex skrev:
Nej, amerikanare är ett djupt konservativt folk. Gräsklippare ska vara stora, låta mycket och gå på bensin.
Exakt!
Amerikaner är otroligt konservativa, det är resten av världen som ska förändra sig.
I vissa stycken är de kvar på 50-60-talet.
 
Jösses vilka obegåvade gubbar, skulle nog ha gjort lite med research innan reportaget.
 
peternicklas
jilldris skrev:
Hur vanliga är egentligen robotgräsklippare i USA?
I detta inslag verkar de knappt sett nån tidigare. Är definitivt den konstigaste recensionen av en robotklippare jag sett, i detta fallet en Robomow RS612.

De verkar inte riktigt fattat grejen. "Det fungerar bara för enkla gräsmattor, har man ett träd eller en damm kommer det inte fungera bra"

På minus listan. "Den fungerade utan problem när vi använde den, men jag har använt en robotdammsugare som brukade krångla så det kommer nog den här också göra"

"Det här passar bara en väldigt specifik grupp av människor".

[länk]
Konstigt då den första robtklipparen utvecklades i USA på 60-talet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.