Hej hej!

Det skulle vara oerhört intressant att ta del av era synpunkter på en planlösning jag skissar på. Idag är det ett kök som måste bort i vilket fall som helst, så vi funderar på att flytta det och ta vatten/avlopp från badrummet (som då måste renoveras om man öppnar upp golv/vägg där) Vad tror ni om min idé? Vill väldigt gärna ha sovrum med fönster.

Före och efter:
3088137_1-28-5_2D_web.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3088137_1-28-5_2D_web_ny.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tycker det låter som en alldeles utmärkt idé!

Med reservation att det kanske kan bli rejält dyrt.
Och kanske jag skulle byta plats på garderob och sänggavel i sovrummet. Svårt att säga.
Hur stort kök behöver man i en tvåa? Jag kan tänka mig att placera kyl/frys uppe till höger i det nya köket, i stället för mitt emot köksbänken som du har skissat.

Men annars är det klart att man vill ha fönster i sovrummet, så man vet om det är mitt i natten eller redan förmiddag när man vaknar :)

PS
Varför är alltid lägenheterna ni stockholmare köper så tokigt planerade?
Eller, med en annan formulering, varför är ni aldrig nöjda ;)
 
KnockOnWood skrev:
Jag tycker det låter som en alldeles utmärkt idé!

Med reservation att det kanske kan bli rejält dyrt.
Och kanske jag skulle byta plats på garderob och sänggavel i sovrummet. Svårt att säga.
Hur stort kök behöver man i en tvåa? Jag kan tänka mig att placera kyl/frys uppe till höger i det nya köket, i stället för mitt emot köksbänken som du har skissat.

Men annars är det klart att man vill ha fönster i sovrummet, så man vet om det är mitt i natten eller redan förmiddag när man vaknar :)

PS
Varför är alltid lägenheterna ni stockholmare köper så tokigt planerade?
Eller, med en annan formulering, varför är ni aldrig nöjda ;)
Där du trodde det var kyl/frys var tänkt att ha en ö/bord/bar, och kyl/frys där du sade. Ja det blir dyrt, men en ganska bra lösning tror, jag, svårt som tusan
 
Namnlös.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hade nog hellre gjort såhär. På så vis så slipper du flytta allt jobbigt, dvs köket.

V-rummet i bakänden av lägenheten tror jag inte gör någonting då man får ljus från de 2 fönstrena i köket tillsammans med den öppna planlösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.