Svar 1

Bästa spartipset skulle kunna vara att stänga av vvb och låta tonårsdöttrarna lukta illa, men då blir jag inte årets pappa direkt. Men med denna duschen kan dom fortsätta duscha, vi sparar energi och miljön, och jag blir garanterat årets pappa. Win Win för alla.
 
Svar: 1

Jag ska precis till att inreda ett utrymme till badrum, då detta duschset skulle sitta som en smäck. Det skulle ge duschen ett riktigt lyft och bidra till lite vardagslyx.

Bästa spartipset är att inte installera en allt för stor varmvattenberedare. Det gör att man måste hålla igen varmvattnet för att det ska räcka till alla i familjen. Det ger ett långsiktigt energieffektivt beteende, vilket spar energi både hemma och borta.
 
Svar: 1

Ska precis på att riva ut ett badrum i ett 70-tals hus och föra in det i 2000-talet. Med ett nytt fint Mora duschset så blir badrummet fin fint och energieffektivt.
 
Svar: 1

Tips: Cykla istället för att ta bil/buss, då är du värd en fin dusch när du kommer hem.
 
Svar: 1

Mitt bästa energispartips är: var snål och tävla med dig själv! I de allra flesta fall är en hög räkning ett tecken på hög konsumtion. Här hemma ser vi det som en utmaning att försöka ha så låga elräkningar och så få turer till soprummet som möjligt, vilket gör snålandet mycket roligare! :)
 
Svar 1

Kanske inte viktigaste tipset såhär när solen skiner in och det är varmt och behagligt, men om bara några månader har det vänt och det blåser kalla höstvindar igen.
Då är det viktigt att ha bra och rätt lister i fönsterna. Kolla över dom varje år, för lister slits och blir sämre. Vet du inte vilka lister som är bäst för dina fönster så ta ett foto på dom och gå till närmsta pålitliga byggfirma så hjälper de dig att få rätt.
När vi flyttade in i vårt hus för 6 år sedan fanns det inte en list de gamla fönsterna. Stod man mellan kök och vardagsrum så fläktade det i håret när det blåste. Tala om att elda för kråkorna! Det gör vi inte längre såklart.
 
Svar: 1

Inte till mig. Inte till hustrun. Men nu när vi ska "framtidssäkra" huset för två tonåringar som ska duscha skulle det sitta som hand i handske och lätta på den annars väl ansträngda budgeten för skapandet av en dusch i samband med stambytet.
 
Svar 1

Spartips: En funktion för att strypa varmvattnet när man vill. När barnen har duschat för länge så får man "automatiskt" varmvattnet att börja ta slut och de slutar duscha.. Alla tonårsföräldrars dröm! Energibesparingen är omedelbar och väldigt stor :)
 
Svar. 1!

Mitt bästa tips för badrummet är att satsa på en blandare med sensor så att man bara behöver hålla händerna under den för att få vattnet att rinna! Superhygieniskt och miljösmart för oss med småbarn 😊
 
Svar: 1

Skulle hjälpa till att få fart på badrumsbygget som gått på tomgång i 2år, är nästan bara duschblandaren som saknas i materialväg. Så inga fler ursäkter att göra klart!
Matchar dessutom våra övriga Mora blandare.
 
Den duschen kommer att passa perfekt i vårt nya badrum! Visst kan ni se det framför er ;)
2015-02-09 16.32.06.jpg
 
Svar: 1. 6 l/min vid 3 bar

En luftsolfångare som värmer källaren gratis i 10månader per år gör en enorm skillnad i ett direktuppvärmt hus. På vattenfronten har det varit att installera ecoblandare överallt, förutom i duschen som står näst på tur.
 
Svar 1

Mitt spartips:
Om man duschar kallt så står man inte kvar och njuter så länge och snabbar sig verkligen att bli klar och få torka sig torr.
 
Svar: 1.

Byt till snålspolande duschmunstycken och blandare med energisparfunktion och byt packning när kranen börjar droppa.
 
Svar 1

Skulle göra sig perfekt i vårt badrum som vi snart ska renovera!

Bra spartips: gör till en sport att komma ned i duschtid, klocka dig själv!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.