Köpte en sorselestuga. Nu är det så att golvet inte får sättas fast förrän nästa säsong. Men jag tänkte vad som kan hända ifall jag sätter fast den ändå. Jag har nämligen tänk att lägga på ett annat golv ovan på. Men kommer plankorna att spricka under eller? Tänkte så jag inte gör något stor miss och sabbar allt.

Jag köpte en dyr utomhus olja. Går det att använda den inomhus eller måste det var någon annan olja dit?

Sen sista frågan. Taket ska den lacka på insidan eller kan den vara som den är?
 
Ingen som har några tips??? :(
 
Varför bör du inte montera golvet förrens efter ett år. Är det sättningar som tillverkaren är orolig ska synas i golvet??? Hör efter med tillverkaren. Du behöver iallafall inte vara orolig för sprickor om du ändå ska montera annat innergolv ovanpå.

Om du ska ha uppvärmning kan du låta taket vara obehandlat annars bör du måla anser jag. Byggfukt som du inte blir av med första säsongen kan annars orsaka mögelbildning i ytan under höst/vinter.

Du kan välja vilken olja somhelst till golvet om du inte ska bo i boden. Boden vädras ut efter ett tag och oljan oxiderar och torkar in i trät. Om man ska vistas i utrymmet i samband med inoljning bör man välja en olja som inte avger så mycket lukt.
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.