Svar: 1

Denna dusch skulle passa utmärkt i vårt nya badrum som vi håller på att bygga! Dessutom älskar jag att duscha, har bara ett badkar idag.
 
Svar 1.
Mitt bästa energispartips som samtidigt värnar miljön, är att börja läsa på. När man förstått vad det handlar om, tappar man lusten att slösa med energi. Man tar cykel istället för bil, man duschar kortare, man släcker belysning som inte används, byter till lågenergilampor och installerar timers, rörelsesensorer och ljusvakter. Det blir en stor skillnad, som spar miljön.
Detta duschpaket är ett bra exempel på vad man kan göra. Varmvatten förbrukar mycket energi, och med denna kan man minska på flödet och behålla känslan. Det är 100% energibesparing på varje liter varmvatten man inte förbrukar. Då kan man någon gång ibland unna sig den där långduschen som man ibland behöver, efter en lång dag på jobbet eller efter husets pågående projekt. Energispar behöver ju inte innebära att man gör avkall på komfort och välbefinnande :)
 
Svar 1

Vilken lycka det skulle va att vinna en sån lyxig och smart dusch!
Mitt snabbaste energispartips är att styra värmen så att temperaturen sänks på natten och på vardagarna och höjs på morgonen och på kvällen.
Mitt andra tips är att isolera på vinden och att byta fönster. På så sätt har vi halverat vår förbrukning från 30 000 kWh/år till 15 000 kWh/år.
 
S
Svar 1

Om vi hade en sån här takdusch så skulle jag kanske få med mig sambon in i duschen oftare... ;)
 
Svar 1

Med denna dusch 🚿 ,så skulle vi fyra slippa lukta usch. :)

Nu när badrummet är rivet ända ner till marken. För vi ska gräva upp i torpargrunden för byte av vatten och avlopp så skulle denna dusch 🚿 passa oss utmärkt. För när detta jobb är klart så vill vi 🚿 duscha Såklart...
 
Svar,1
När vi alla luktar förskräckligt usch.
Är allt vi vill göra att ställa oss under denna takdusch.
Spartips, Bjud hem vänner som ger av sin värme. Både trevligt o egergismart.
 
Rätt svar:

Alternativ 1


Bästa energispartips:

Tina fryst mat i kylen, och försöka hålla frysen full
Koka upp i vattenkokare, och ha lock på din kastrull
Dra ner ljusstyrkan på din telefon, och lär barnen släcka när de går hemifrån
Och varför inte bjuda över lite vänner, du värme i dubbel bemärkelse då snart känner



Tack för mig!
 
Svar:1. 6 l/min vid 3 bar
Vet inte hur mycket vi sparar i energi,men lite måste det ju bli.När vi borstar tänderna,så väter vi bara tandkrämen och sen stänger av vattnet,tills det är dags att skölja.Likadant när vi diskar,så stänger vi av mellan sköljningarna.Vi betalar vårt vatten själva ,så det är bara onödigt att betala kommunen pengar för rent vatten.
 
A
Svar 1.
På landet, där vi är nästan varje helg och på ledigheter, har vi varken el eller rinnande vatten. Vatten hämtar vi på en gård 500 m bort så vi är såklart sparsamma med det. Det bästa med att spara el och vatten så här är att vi verkligen lärt oss uppskatta dess värde även när vi är hemma och använder det sparsamt där med. När vi åker hit släcker vi ner hemma, sänker värmen och till alla apparater som står i stand by har vi grenkontakter som lätt går att knäppa av helt.
 
Svar: 1

Jag skulle byggs en utedusch vid vårt fritidshus så vi kan få en fräsch svalkande dusch där i sommar.
 
Svar : 1
Hade varit kanon när jag har renoverat klart i badrummet som är sista delen innan inflyttningen sker.
 
Svar: 1

Att energispara i vardagen är mitt absolut bästa tips. Det är enkelt, kräver ingenting extra, och alla kan vara med. Det finns förvånansvärt mycket man kan göra som i slutändan blir en stor besparing – både ekonomiskt och ur miljöhänseende. Har man barn är det viktigt att lära dem tänka rätt från början; med åldern kan det bli svårare att få dem att förstå (eller att acceptera i alla fall!). Några enkla saker vi alla kan hjälpas åt med är: använda vattenkokare för att koka upp vatten, ställa äggklockan på 5 minuter när man duschar och stänga av datorer och annan hemelektronik över natten (grenuttag med strömbrytare är en bra investering). När man köper nytt ska man såklart alltid välja energismart; att välja en produkt med lägre förbrukning vinner man på i längden!
 
Svar: alt nr 1. (6 l/min vid 3 bar)

Bästa energispartips: Byta partner till en som inte måste föna håret med hårfönen varje morgon ;)
 
Svar 1

Vi är 6 personer i familjen och jag har halverat elförbrukningen från 10.000 kwh/år till 5.000 kwh genom att
1. Med en plattvärmeväxlare förvärma vattnet till el-beredaren, med radiatorvattnet som kommer från en vedpanna. 2.Bytt till en tvättmaskin med bättre centrifugering.
3.bytt ut alla cirk.pumpar till energisnåla pumpar.
4.bytt ut alla lampor till LED och lågenergilampor.
Om jag lyckades lära min fru att ha samma strävan att spara el, skulle vi kunna halvera elförbrukningen en gång till :)

Det bästa med att spara energi är att det är bra för miljön och att det blir pengar över till att göra roligare saker med, än att betala elräkningar. Jag skulle bli glad om jag fick takduschen, eftersom jag håller på att bygga en ny villa på tomten, där jag snart skall inreda badrummen.
 
Redigerat:
Svar 1

Mora Cera Shower System Kit 160 cc = snåldusch, snåldusch = billig elräkning billig elräkning = jag duschar hemma, jag duschar hemma = lycklig sambo...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.