Hej!
Jagar en bra byggfirma i Malmö med ljus o lykta... Sen regeringen föreslog sänkningen av ROT är det helt omöjligt att få tag på nån :mad:

Jag har iallafall fått en offert som jag skulle vilja stämma av mer er kunniga (y)

I mitt tycke låter arbetskostnaden för planket alldeles för dyr. Allt markarbete är förberett, alla plintar finns på plats. Konstruktionen av planket är väldigt enkel (inga dubbla sidor eller annat).
Vad tycker ni om nedanstående? OBS! Samtliga priser är utan ROT.

Mvh Jonatan

Plank: Impregnerat trä 33 m
Material 21 480 kr
Arbete 28 150 kr
Totalt: 49 630 kr

Plank: Furu klädselbreda samt målning 33 m
Material 27 625 kr
arbete 35 150 kr.
Totalt: 62 775 kr

Trädäck
Sibirisk lärk och ramverk som görs i IMP - virke enligt ritningen och ÖK. cirka 60 kvm
Material 29 700 kr
Arbete 47 750 kr
Totalt: 77 450 kr

Infästningar för trädäck samt staket kostar
cirka 3 250kr, ink moms / material

Omräkning:
Pris per löpmeter för IMP plank: 1503 kr / m
Pris per löpmeter för målat plank: 1902 kr / m
Pris per kvm för trädäck: 1290 kr / kvm
 
Ja, det låter dyrt och du behöver fler offerter. Går det bra med en vanlig snickare, enmansbolag, så kan du få numret till min snickare.
 
  • Gilla
Gronkvist
  • Laddar…
Låter alldeles för dyrt. Skaffa fler offerter. Jag skulle inte välja lärk till trädäck. Beständigheten är helt klart överdriven. Välj impregnerad trallvirke eller Kebony. Tyvärr är Kebony väldigt dyrt.
 
Problemet just nu är att man inte ens får nån offert. Har haft 3 firmor på besök och sen när man ringer efter 2 veckor har dom inte ens tid att göra jobbet. Sjukt frustrerande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.