O
Smart å ta in annan firma å mäta!
Det känns som att det är något annat än plattan som spökar för hantverkarna....
Så de tipsen du fått på att kontakta en jurist och gå igenom avtalet låter klockrent! Se till att göra det så fort som möjligt!
Under den tiden.... Skriv inte på någonting som hantverkarna kommer med...

Att de inte vill att du tar in nån annan som mäter låter för mig väldigt skumt....
Eller så är det inte det... Men se till att ta allting skriftligt med byggarna från och med nu...
mail eller sms... Skriv ner allt de säger själv, med datum och tidpunkt...
 
Redigerat:
O
Eftersom huset är i stort klart så kan absolut en avfuktare hjälpa....
 
Även detta att inte sätta in en avfuktare låter lite märkligt tycker jag. OM plattan verkligen är så blöt som det sägs, så bör ju luften i huset i stort sett ha 100% relativ luftfuktighet. Risk att det blir kondens med fuktskador på andra delar av huset.

Bara för att förstå det här. Plattan gjöts alltså i Januari? När kom huset på plats, alltså så att det blev väderskyddat?
 
Tack för svar allihopa! Ta kontakt med jurist ska jag göra och möte med fuktfirma ska jag boka på måndag ska jag göra så fort jag fått tag på en värmekamera!
Ska även kolla närmare på detta med avfuktare istället för den här förseglingsgelen som byggarna pratar om..
Plattan gjöts i januari och huset kom 20:e februari..
 
Vad ser du mer för siffror på instrumentet? Har huset inte haft någon värme alls under byggtiden? Det låter helt otroligt att inte plattan torkat ur mer på den tid som gått, och att det skulle behöva gå ända till långt in i höst innan den är torr.
Skriv absolut inte på några papper som dom kommer med!!
Hur långt har man kommit i övrigt i huset?
 
Jag tror bara att det är dom siffrorna man ser på instrumentet.. Ja elen kom ju på plats snabbt så det har ju stått byggfläktar länge och golvvärmen har stått på nån vecka..
Ja det är inte så mycket kvar, all el är dragen, målarna skulle in i veckan och måla, köket är satt, dom skulle lagt golv och börjat med våtutrymmen nu egentligen..
 
Hemmakatten
Kan det vara så att byggarna använt/beställt/fått fel typ/kvalité på betongen? Att det är därför plattan torkar så långsamt?
 
kan du fota mätarna, plattan/grunden, huset och omgivande mark? Kanske kan några kunniga här då se ev. mysko detaljer.
 
Enligt byggarna så är det rätt kvalité på betongen som beställts.. Det är väl dock inget jag kan få reda på egentligen.

Jag kan absolut fota lite i helgen när jag åker ut! Har nog lite bilder i telefon nu också ska kolla!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade inte så mycket bilder nu men ska försöka ordna lite bättre på söndag senast!
Återigen, tack för hjälpen allihop!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.