Vinn lyxigt takduschpaket till ditt badrum

dusch.png

Börjar det bli dags att byta ut blandare och duschsystem hemma? Den här veckan har du chans att vinna takduschpaketet Mora Cera Shower System Kit 160 cc som har massor av smarta specialfunktioner, bland annat ett antikalksystem och ergonomiskt utformade grepp.

Totalt värde cirka: 5 540 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en enkel fråga samt skriv ditt bästa energispartips och varför du tycker att det är så bra.

Fråga: När når Mora Cera Shower System Kit 160 cc ecostop?


1. 6 l/min vid 3 bar
X. 6 l/min vid 4 bar
2. 4 l/min vid 3 bar

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 29:e maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
mote
  • Laddar…
Svar: 1

Döttrarna skulle ju bli överlyckliga eftersom jag nu alltid glömmer handduschen uppe i hållaren och de inte når efter den när de vill ha handdusch. Med denna får vi ju det bästa av två världar!
 
Svar: 1

Detta kit skulle passa väldigt bra nu när badrummen skall göras om, roligare att lägga pengarna på en fin kommod från ett lokalt snickeri än på duschmunstycken.

Något jag funderat på för energisparande vore om man skulel dra varmvattnet (till duschen) genom handduksvärmaren för att på så sätt få "gratis" värme en stund efter att man duschat. Frågan är dock om energibesparingen blir så stor när man måste spola längre för att få varmvatten i duschen men det är en fin tanke.
 
Svar: 1

Get clean for some dirty fun in the shower med Mora Cera Shower System Kit 160 cc!
 
Svar 1

Så slipper jag svära över min snålhet när den billigare blandaren jag annars köper till våra pågående badrumsprojekt pajjar..
 
Svar: 1

Skulle ge ett lyft åt min annars småsnåla renovering av badrummet.
 
Svar 1
Jag behöver den inte, men 5-åriga dottern skulle bli överlycklig. Hon är minst sagt missnöjd över att pappa inte kostat på sig en "regndusch" som tydligen är det roligaste som finns.
 
GustavN
Svar: 1

Då käringen älskar att duscha i timmarvis i veckan så vore denna ett riktigt lyft i badrummet och så kanske man spar en liten slant på mindre duschvatten som går åt i spillo.
 
Svar: 1

Våt dusch hörna är från 1953 och och endast uppdaterad då gammal utrusning har havererat,vår blandare är 11 år nu och duchslangen är köpt på rea för länge sen. Detta hade lyft den rejält.
Bästa spar tipset är att var minst två i duschen, då går det mycket mindre vatten
 
Svar: 1

Nu har jag precis beställt ett duschset (dock ej Mora (w00t!)) till badrummet som skall stå färdigt i augusti, men jag måste erkänna att ett Mora set hade varit som pricket över i'et i vår gigantiska dusch (1000x1700 mm!).

Bästa energispartips är naturligtvis att samla heeeela familjen i duschen samtidigt, vilket blir möjligt i vår gigantdusch! En kombination av sparande och mys, kan det bli bättre? :)

Med vänliga hälsningar,
Emil.
 
Redigerat:
Svar 1.
Med ett duschset med ecostop blir duschandet inte bara renligt utan också energisnålt!
 
Svar : 1

Bästa energispartipset måste vara att dö. På så sätt så förbrukar man ingen energi alls. Ge mig takduschpaketet, ingen tar detta spartips.
 
Svar: 1

Att vintertid satsa några tior på fönstertejp. Det har fått ner uppvärmningskostnaden rejält för vår del när vårt hus drar som mest energi.
 
Svar 1.

I pappans(min) dusch i familjen får han klämma fast duschslangen mellan stag och vägg med en schampoflaska när han ska schamponera sig för annars så viker sig duschhuvudet in mot väggen eftersom fästet är så gammalt och slitet så det orkar inte hålla upp duschhuvudet... Vinner jag så tänker jag inte berätta utan installera i smyg och sen försöka hålla det hemligt så länge jag kan! :)
 
Svar 1.

Investera i en solpanel till din panna/värmepump. Det ger gratis varmvatten utan miljöpåverkan när solen är framme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.